حزب‌الله: از تحریم و محاصره نمی‌ترسیم و در خط مقاومت باقی می‌مانیم

حزب‌الله: از تحریم و محاصره نمی‌ترسیم و در خط مقاومت باقی می‌مانیم
دوشنبه 7 تير 1400 - 16:05

عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان گفت، تحریم لبنان به جایی نخواهد رسید و مقاومت ادامه خواهد داشت.

العالم - لبنان

«ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» (وفاداری به مقاومت) در سخنانی گفت: در خط مقاومت باقی می‌مانیم و تحریم و محاصره و غیره ما را نمی‌ترساند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی که برای بهره‌برداری از یک ژنراتور برق در مطنقه «البقاع» حاضر شده بود، خطاب به حاضران گفت: همه شما و مردم این منطقه می‌دانید که محاصره غزه موثر نبوده است؛ محاصره و تحریم در یمن، سوریه و عراق به نتیجه‌ای نرسیده و این محاصره علیه لبنان نیز به نتیجه‌ای نرسیده و نخواهد رسید.

اخیرا، یک قانونگذار آمریکایی، در راستای تلاش‌ها برای کاستن از نفوذ جنبش حزب‌الله در لبنان، طرحی ارائه کرده که خواستار معلق کردن ۲۰ درصد از کمک‌های امنیتی آمریکا به این کشور بحران‌زده است.

«ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله هم در مراسم دیگری گفت، این جنبش تمام تلاش خود را برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید لبنان را انجام می‌دهد.

وی در ادامه به میانجی‌گری حزب‌الله میان «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان اشاره کرد و افزود، وضعیت کنونی لبنان دیگر تعلل نمی‌پذیرد.

اخیرا اعلام شد، جریان ملی آزاد و جنبش امل لبنان اعلام کردند که به منظور ایجاد فضا برای موفقیت میانجیگری دبیر کل حزب الله در تشکیل دولت لبنان هر گونه بحث و جدال رسانه‌ای با یکدیگر را متوقف می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها