توطئه آمریکا علیه عراق؛ نابود کردن تشیع با پول‌های عربستان و امارات و بازیگری جوکرها

توطئه آمریکا علیه عراق؛ نابود کردن تشیع با پول‌های عربستان و امارات و بازیگری جوکرها
دوشنبه 7 تير 1400 - 20:35

بی‌دلیل نیست که برخی سیاسیون عراق درباره دست‌های پشت پرده‌ برای منحرف کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم علیه فساد و ضعف خدمات عمومی و تبدیل آن به اعتراضات علیه الحشد الشعبی، مرجعیت دینی هشدار می‌دهند. گزارش داگلاس سیلیمان، سفیر سابق امریکا در عراق، که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده، پرده از ماهیت این توطئه‌ها برداشته است.

العالم- کشکول

برخی سیاسیون و ناظران امور در عراق همچنین هشدار می‌دهند که دلارهای سعودی و امارات به وفور به باندهایی مانند داعشی‌ها، جوکری‌ها و یتیم‌های بعثی صدام، که به دستور سفارت آمریکا در بغداد توطئه‌چینی می‌کنند و سوار موج تظاهرات مردمی می‌شوند، پمپاژ می‌شود. شاهد این حقیقت نیز فایل‌های صوتی و تصویری است که نشان می‌دهد برخی گروه‌های مدعی میهن‌پرستی به همراه زنانی که به انحطاط اخلاقی و ارتباط با حزب بعث و طرف‌های خارجی معروف هستند، دلارهایی را در میان چادرهایی برخی تحصن‌کنندگان در میدان التحریر بغداد و دیگر مناطق در مرکز و جنوب عراق توزیع می‌کنند.

چنین هشدارهایی، همزمان با تشدید حملات علیه دین اسلام و به‌ویژه مذهب شیعه و نمادهای حسینی و مراجع و علمای دینی افزایش یافته است و حتی بخش اعظمی از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو این هشدارها را جدی تلقی کرده و چادرها را ترک کردند؛ زیرا به این یقین رسیدند که جنبش مردمی مصادره و به ابزاری برای نابود کردن دین و ارزش‌های اصیل اسلامی و عربی و همچنین حمله به نمادهای حسینی و ترویج بی‌بند و باری تبدیل شده است. از سوی دیگر، همجنسگرایان به طور گسترده در میان چادرهای معترضان و همچنین به صورت وقیحانه در ملا عام حضور داشتند و اسلام و سنت‌های اصیل قومی و اجتماعی را مورد تسمخر قرار می‌دادند.

این تخریب سیستماتیک و فشرده ارزش‌های اسلامی و عربی در عراق بی‌دلیل نبوده و دست‌های پشت پرده‌ای دارد. سفارت آمریکا در بغداد با حمایت مالی سعودی، اماراتی و بعثی و با بازیگری باندهای جوکری و ایتام صدام و مزدوران سفارت بر عملیات نابود کردن جامعه عراق نظارت داشت. این واقعیت را گزارش داگلاس سیلیمان، سفیر سابق آمریکا در عراق که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده، تایید می‌کند.

سیلیمان، در بخش از گزارش خود با عنوان "استراتژی‌هایی برای تضمین منافع آمریکا در عراق طی دوران دولت بایدن"، آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق را شخصیتی تندرو و همپیمان با تروریسم توصیف کرده که از نفوذ و تاثیر اجتماعی بیشتری برخوردار است و باید این کاریزماتیک ایشان را از معادله عراقی از بین برد و پیش از وفاتش، از ایشان خلاص شد. این دیپلمات آمریکا همچنین خواستار نابودی کامل الحشد الشعبی، از بین بردن هویتش و حذف فرماندهان آن شده بود زیرا که به گفته او، الحشد الشعبی بزرگ‌ترین مانع در برابر منافع آمریکا است.

مواضع سیلیمان در چارچوب استراتژی است که برای حفظ منافع آمریکا در عراق تدوین شده که مبتنی بر پایان دادن بر نقش دین به‌ویژه مذهب شیعی و تحریک به قتل آیت‌الله سیستانی و نیز سرکوب کردن الحشد الشعبی است که تهدیدی جدی علیه نفوذ و سلطه آمریکا در عراق به‌شمار می‌رود. او در پایان، از تمام دیپلمات‌ها و مسئولان ارشد و اعضای کنگره می‌خواهد با جدیت با این گزارش تعامل کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها