هنیه در دیدار با بری: مقاومت قادر است پیروزی‌های بزرگی را رقم بزند

هنیه در دیدار با بری: مقاومت قادر است پیروزی‌های بزرگی را رقم بزند
سه شنبه 8 تير 1400 - 09:32

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در راس هیئتی بلندپایه از این جنبش با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نبیه بری ضمن استقبال از سفر هیئت حماس، پیروزی اخیر مقاومت در جنگ ۱۱ روزه با دشمن صهیونیستی را مایه افتخار و مباهات دانست و تاکید کرد که این پیروزی را به شما و عموم ملت فلسطین تبریک می‌گویم.

بری همچنین خواستار تقویت وحدت ملی فلسطینیان شد.

هنیه نیز ضمن تمجید از مواضع رئیس پارلمان لبنان و دولت این کشور در حمایت از ملت و مسئله فلسطین، تلاش‌های این کشور در راستای یکپارچه سازی مواضع فلسطینیان را ستود.

هنیه به تشریح نتایج نبرد "شمشیر قدس" و پیامدهای آن پرداخت و تاکید کرد که مهم ترین نتیجه این نبرد، تاکید بر این مسئله بود که قدس محور نزاع با دشمن صهیونیستی و قبله گاه و محل اجماع سراسر امت و ملت فلسطین است.

وی تصریح کرد که مقاومت فلسطین در غزه و کل فلسطین به یاری خداوند به آماده سازی خود برای نبرد آزادسازی فلسطین ادامه می‌دهد.

وی گفت که مقاومت قادر است پیروزی‌های بزرگی را در برابر دشمن صهیونیستی کسب کند و معادلات این رژیم را بر هم زده و حقوق ملت فلسطین را بازپس گیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر ضرورت ادامه تلاش ها و تحرکات ملی فلسطین با حمایت همه دوستان و همپیمانان جهت تحقق وحدت ملی و پایان دودستگی و اختلافات داخلی تاکید کرد و از هرگونه نقش آفرینی نبیه بری و کشور لبنان در این زمینه استقبال کرد.

هنیه در رابطه با مسئله آوارگان فلسطینی هم خواستار احقاق حقوق مدنی و انسانی ملت فلسطین در این کشور جهت برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه تا زمان بازگشت به سرزمین خود شد.

اسماعیل هنیه و هیئت حماس قبل از این با میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز دیدار و گفتگو کردند.

لبنان سومین مقصد سفر هیئت بلندپایه حماس است. این هیئت قبل از این به کشورهای مراکش و موریتانی هم سفر کرده بود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها