انصارالله یمن در بیانیه‌ای حمله آمریکا به حشد الشعبی عراق را محکوم کرد

انصارالله یمن در بیانیه‌ای حمله آمریکا به حشد الشعبی عراق را محکوم کرد
سه شنبه 8 تير 1400 - 12:14

به دنبال حمله امریکا به بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار بیانیه ای این تجاوز آشکار نیروهای نظامی آمریکا را محکوم کرد.

العالم - یمن

در این بیانیه آمده است: ما تجاوز آشکار آمریکا را که مرز عراق و سوریه را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعدادی از نیروهای حشد الشعبی شد به شدت محکوم می کنیم.

این تجاوز آمریکایی در چارچوب حمایت هوایی و پشتیبانی از ابزارهای جنایتکارانه آن به نام القاعده و داعش است که به وضوح ارتباط نزدیک این عناصر جنایتکار با ایالات متحده آمریکا و پروژه های مخرب آن را با هدف اشغال کشورهای عراق و سوریه، تضعیف قدرت و تاراج ثروت مردم آن نشان می دهد.

" ما مواضع مردمی عراقی ها را در قبال پروژه های شیطان بزرگ که در آمریکا و حامی آن اسرائیل تحسین می کنیم و عمیقاً به بسیج مردمی، خانواده های شهدای قهرمان و به مردم عراق تسلیت می گوییم."

"ما همچنین تأکید می کنیم که این حملات جنایتکارانه آمریکایی تنها قدرت و صلابت مردم عراق را افزایش می دهد و این حملات مسیر درستی را که مردم عراق در پیش گرفته اند، تأیید می کند و آن پروژه آزادی و استقلال در دفاع از سرزمین، عزت و منزلت تا رسیدن به پیروزی بزرگ و اخراج اشغالگران از همه سرزمین عراق است."

جنگنده های آمریکایی بامداد دوشنبه سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.

به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

پربیننده ترین خبرها