دیدار هنیه و نصرالله؛ تأکید بر توانمندسازی مقاومت فلسطین برای پیروزی نهایی

دیدار هنیه و نصرالله؛ تأکید بر توانمندسازی مقاومت فلسطین برای پیروزی نهایی
سه شنبه 8 تير 1400 - 14:36

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه سفر خود در لبنان با دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد و در دیدار مذکور ضمن تأکید بر عمق روابط دوجانبه، درباره نبرد شمشیر قدس و توانمندسازی مقاومت فلسطین برای پیروزی نهایی بحث و تبادل‌نظر شد.

العالم - لبنان

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این دیدار نبرد اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی معروف به «شمشیر قدس» و توانمندسازی مقاومت فلسطین برای پیروزی نهایی بررسی شد .

بنا بر این گزارش، هنیه و نصرالله بر عمق روابط میان حزب‌الله و حماس و جایگاه مهم آن در محور مقاومت و نبرد سرنوشت‌ساز تأکید کردند.

در نبرد شمشیر قدس که از ۱۰ تا ۲۱ ماه می گذشته رخ داد گروه‌های فسلطینی بیش از ۴۰۰۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.

هنیه یکشنبه هفته جاری در رأس یک هیأت عالیرتبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد و تا کنون با چندین مقام این کشور دیدار کرده است.

وی پس از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان گفت: درباره تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و نتایج راهبردی نبرد شمشیر قدس رایزنی و تأکید کردیم که مقاومت گزینه‌‌ای راهبردی برای آزادی فلسطین است. ما همچنین بر اصول سیاسی‌ مربوط به پایبندی به حق بازگشت آوارگان به سرزمینشان تأکید کردیم.

هنیه در دیدار با «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت، حماس تلاش برای نهایی کردن آشتی فلسطینی را ادامه می‌دهد و وحدت موضع، اولین گام میدانی برای پیروزی بر رژیم اشغالگر است.

پربیننده ترین خبرها