آیا آمریکا می تواند با جنایت های خود مثلث مرزی را از دست حشد الشعبی خارج کند؟

آیا آمریکا می تواند با جنایت های خود مثلث مرزی را از دست حشد الشعبی خارج کند؟
سه شنبه 8 تير 1400 - 17:37

حمله تجاوزکارانه جدید آمریکا با نشست "شام جدید" در بغداد با حضور عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق همزمان بوده است؛ گویی که جو بایدن رییس جمهور آمریکا می گوید طرح ها و نقشه های منطقه و برنامه های نشست شام جدید را خود طراحی و ترسیم می کند.

العالم ـ نظرکده

ناظران می گویند که آمریکا به خوبی می داند که طرح ها و پروژه هایش در سوریه و عراق با شکست مواجه شده است. بنابراین باید هرج و مرجی دائمی در منطقه ایجاد کند. تشدید حملات دولت بایدن علیه عراق و سوریه دارای دو بعد راهبردی و تاکتیکی است.

ناظران تاکید کردند که برای بررسی بعد راهبردی می بایست به پروژه آمریکا در قرن 21 ام اشاره کرد؛ رژیم صهیونیستی در انجام وظایف خود ناکام ماند و به باری بر دوش دولت آمریکا بدل شد؛ از این رو آمریکایی ها از مدتها پیش تصمیمی را در دستور کار قرار دادند؛ این تصمیم همان کردستان بزرگ است که می بایست اردن را به خلیج فارس(محل استقرار پایگاه های آمریکایی) و سپس به ترکیه(پایگاه اینجرلیک) پیوند دهد.

ناظران تصریح کردند که مثلث مرزی میان سوریه و عراق یک نقطه راهبردی محوری و قلب جهان به شمار می آید. امریکا یا از طریق داعش و یا از طریق کردها می کوشد تا مثلث مرزی راهبردی را تحت کنترل درآورد. احداث آنچه که موسوم به "ناتوی عربی" است و یا ائتلافهایی دیگر در راستای همین پروژه آمریکایی است.

از سوی دیگر برخی رهبران حشد الشعبی تصریح کردند که آمریکا دست به جنایتی تروریستی علیه حاکمیت عراق زده است و مبارزانی از حشد الشعبی را در منطقه مرزی القائم به شهادت رساند.

رهبران حشد الشعبی افزودند: جنایت آمریکا تمام پیمان های بین المللی را زیرپاگذشت؛ هرچند که رسانه ها آن را به گونه ای دیگر به تصویر کشیدند. حشد الشعبی مستقیما از سوی آمریکایی ها هدف گرفته شده است و می بایست پاسخی واقعی به این تجاوزات داده شود؛ تعیین یک زمان مشخص برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق حداقل پاسخی است که می توان به این جنایتها داد.

آنها اظهار داشتند که گردان های سید الشهدا که هدف حملات آمریکا قرار گرفت؛ پاسخ هایی عملی و میدانی خواهند داد. این یک معامله بازدارندگی معروفی نزد گردان های سید الشهداست؛ آنها هیچ گاه اجازه نمی دهند که خون شهیدانش که از خاک کشور دفاع می کردند، هدر رود و قاتل می بایست به دست عراقی ها مجازات شود.

رهبران حشد توضیح دادند که آمریکا می خواهد با این حملات شکافی در دیوار مرزی مستحکم عراق ایجاد کند تا بتواند داعشی های بیشتری وارد کند تا بی ثباتی و فروپاشی امنیتی بار دیگر در مناطق عراق حکمفرما گردد تا وانمود کند که برای مبارزه با تروریسم در این کشور مستقر شده است. امریکا می خواهد سناریوی افغانستان را در عراق اجرا کند.

آنها تصریح کردند که حضور داعشی ها اهدافی سیاسی را دنبال می کند که در راس آنها امنیت رژیم اشغالگر است. دوم حفظ منافع اقتصادی و میدان های گازی در الانبار و سوم ترسیم مجدد نقشه سیاسی منطقه است.

پربیننده ترین خبرها