آزمایش سامانه‌های متنوع موشکی روسیه همزمان با تحرکات آمریکا در دریای سیاه

آزمایش سامانه‌های متنوع موشکی روسیه همزمان با تحرکات آمریکا در دریای سیاه
سه شنبه 8 تير 1400 - 17:55

رسانه‌ها از آزمایش انواع سامانه‌های پدافندی سطح به هوای روسیه در کریمه همزمان با برگزاری رزمایش آمریکا، اوکراین و کشورهای دیگر در دریای سیاه خبر دادند.

العالم - اروپا

همزمان با برگزاری رزمایش آمریکا، اوکراین و برخی کشورهای دیگر در دریای سیاه، ارتش روسیه نیز در شبه جزیره کریمه انواع سامانه‌های پدافندی سطح به هوای خود را آزمایش می‌کند.

وبگاه «رادیو اروپای آزاد» به نقل از خبرگزاری روسی «اینترفکس» نوشت که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی «اس-۴۰۰» و «پنتسیر» و شماری از بمب افکن‌های «سوخو-۲۴» ۲۰ فروند هواپیمای نظامی و بالگرد را در شبه جزیره کریمه مستقر کرده و در حال سنجش میزان توانمندی‌های آن‌هاست.

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرده که ناوگان دریای سیاه این کشور تمام مراحل رزمایش چند ملیتی در منطقه را بادقت زیر نظر دارد

اوکراین و ایالات متحده با وجود درخواست روسیه برای لغو این رزمایش، تمرین نظامی را با مشارکت بیش از ۳۰ کشور در دریای سیاه و جنوب اوکراین از روز دوشنبه آغاز کردند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نیز در گزارشی در این باره نوشت، سفارت روسیه در واشنگتن خواستار لغو این رزمایش شده و وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده که در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد.

به نوشته این منبع خبری، اوکراین ادعا کرده که هدف اصلی شرکت در این رزمایش کسب تجربه در عملیات چند ملیتی است. این در حالی است که روابط کی‌یف‌‌ و مسکو پس از انضمام شبه جزیره کریمه توسط روسیه و حمایت روسیه از جدایی طلبان در شرق اوکراین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

رسانه‌ها چهارشنبه گذشته گزارش دادند یک ناو روسی برای بیرون راندن یک فروند ناو جنگی متجاوز انگلیس از آب‌های سرزمینی روسیه نزدیک شبه‌جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شد. از سوی دیگر یک جنگنده روسی مسیر حرکت این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

بعد از جنگ سرد نخستین بار بود که روسیه برای جلوگیری از پیشروی یک کشتی جنگی ناتو ،گلوله جنگی شلیک کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها