کتائب حزب‌الله عراق خطاب به آمریکا: این بار پاسخ سخت خواهد بود

کتائب حزب‌الله عراق خطاب به آمریکا: این بار پاسخ سخت خواهد بود
چهارشنبه 9 تير 1400 - 19:40

پس از اقدام اخیر آمریکا در هدف قرار دادن مواضع سازمان الحشدالشعبی عراق، سخنگوی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» با تأکید بر اینکه آمریکا باید فورا از عراق خارج شود، تصریح کرد که این بار پاسخ بسیار سخت خواهد بود.

العالم - عراق

«محمد محیی» سخنگوی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله»‌ عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، درباره تجاوزهای اخیر آمریکا هشدار داد.

بر اساس گزارش وبگاه شبکه «الغدیر» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق تأکید کرد: «نیروهای آمریکایی باید فورا از عراق خارج شوند. در غیر این صورت، پاسخ این بار بسیار سخت خواهد بود».

محمد محیی اضافه کرد: «مردم عراق حضور آن‌ها را در عراق نمی‌پذیرند. تجاوزهای آمریکا از پیش‌برنامه و طرح‌ریزی شده است. حضور آمریکا [در عراق] برای خدمت به عراق و آموزش نیست بلکه طرحی است در راستای دست‌یابی به اهداف خصمانه و از‌پیش‌آماده‌شده اسرائیل».

محیی همچنین اظهار داشت: «آمریکا در عراق باقی است تا تسلطش را بر وضعیت سیاسی این کشور تضمین کند به ‌گونه‌ای که در خدمت به برنامه‌ها و سیاست‌های متجاوزانه اسرائیلیش باشد».

بر اساس این گزارش، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در بخش پایانی اظهاراتش خاطر نشان کرد:‌ «نیروهای آمریکا گهگاه نیروهای مرزبانی الحشدالشعبی در مرزهای عراق و سوریه را هدف قرار می‌دهند که آخرین این اقدام‌ها چند روز گذشته رخ داهد و تعدادی در پی آن، شهید و مجروح شدند».

بامداد روز دوشنبه هفته جاری، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده‌های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

پس از این حمله، وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه، در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد: «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده است».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز گذشته در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها