امارات لیکس: عادی سازی روابط امنیت منطقه را تهدید می کند

امارات لیکس: عادی سازی روابط امنیت منطقه را تهدید می کند
پنج‌شنبه 10 تير 1400 - 20:37

پایگاه اینترنتی امارات لیکس به نقل از منابع اماراتی گزارش داد که در سه ماه گذشته رژیم امارات پس از تعدیل قوانین تابعیت به 5 هزار اسرائیلی شناسنامه اعطا کرده است.

العالم – درگوشی

کارشناسان معتقدند که امارات با این اقدام به صهیونیستها برای استقرار در خلیج فارس چراغ سبز نشان داده که این موضوع امنیت کشورهای شورای همکاری را تهدید کرده و دست موساد را برای هر نوع اقدامی در کشورهای منطقه بازمی گذارد.

روزنامه هاآرتص در این زمینه نوشت: دریافت شناسنامه اماراتی، فرصتی برای اسرائیلیها در چارچوب عادی سازی رابطه با ابوظبی است و به این شکل قادر خواهند بود به کشورهایی سفر کنند که تا پیش از این قادر به عزیمت به آن نبودند.

این اقدام امارات نه فقط برای امنیت منطقه بلکه برای بافت این کشور نیز خطرناک است به این دلیل که اسرائیلی هایی که شناسنامه دریافت می کنند، جاسوس سازمانهای اطلاعاتی مانند موساد هستند.

امارات در حالی به اسرائیلی ها شناسنامه اماراتی اعطا می کند که مخالفان نظام امارات در زندان بوده یا تبعید و یا شناسنامه آنان لغو می شود.

امارات با این اقدام از پشت به فلسطینیان خنجر زد، به مقدسات مسلمانان بی حرمتی کرد و قبل از آنکه امنیت منطقه را دچار مخاطره کند، امنیت ملی و هویت اسلامی اش را دچار مخاطره نموده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها