جمعیت الوفاق: رژیم بحرین باید هزاران زندانی سیاسی را آزاد کند

جمعیت الوفاق: رژیم بحرین باید هزاران زندانی سیاسی را آزاد کند
پنج‌شنبه 10 تير 1400 - 21:49

جمعیت الوفاق بحرین از رژیم آل خلیفه خواست که هزاران زندانی سیاسی را آزاد کند.

العالم - بحرین

جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین در بیانیه‌ای خواستار آزادی هزاران زندانی سیاسی که در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سر می‌برند شد.

در این بیانیه آمده است: علیرغم ممنوعیت آزادی بیان و برگزاری تجمع در بحرین هزاران شهروند در طول سال‌های گذشته برای بیان خواسته‌های سیاسی خود و تاکید بر مشارکت مستقیم مردم در اداره امور کشور و مخالفت با حکومت استبدادی به خیابان‌ها رفته و تظاهرات کردند.

جمعیت الوفاق افزود: فاصله بین ملت و حکومت بسیار زیاد است و رژیم آل خلیفه هیچ ارتباطی با مردم ندارد مگر از طریق نهادهای امنیتی که با توسل به زور و خشونت و تهدید با مردم در ارتباطند.

این بیانیه می‌افزاید: رژیم بحرین نه تنها مخالف گفت‌وگو با مردم و تفاهم با آنها است بلکه از کسانی که خواهان گفت‌وگو هستند انتقام می‌گیرد و از همه ابزارهایش برای ساکت کردن آنها استفاده می‌کند.

جمعیت الوفاق در این بیانیه خواستار آزادی "اسامه التمیمی" نماینده پارلمان بحرین شد و بر ضرورت فراهم کردن همه امکانات بهداشتی و نیازهای انسانی برای این زندانی سیاسی تاکید کرد.

این جمعیت همچنین خواستار تشکیل کمیته تحقیق در زمینه اتهاماتی که التمیمی با آن مواجه است شد.

جمعیت الوفاق همچنین بر همبستگی خود با "محمد الزیانی" فعال سابق بحرینی که به دلیل انتقاد از سیاست های نظام به زندان افتاده است تاکید کرد و خواستار آزادی وی و هزاران زندانی سیاسی در بحرین شد.

جمعیت الوفاق ملی بحرین چند روز قبل نیز در بیانیه‌ای بر ضرورت اصلاحات سیاسی فراگیر و ریشه‌ای در این کشور تاکید کرد.

الوفاق در این بیانیه تاکید کرده بود که رژیم آل خلیفه از انواع شیوه های سرکوب، ساکت کردن معترضان و محروم کردن شهروندان از هرگونه خدمات استفاده می‌کند و نهادهای قانونی در بحرین به نهادهایی ضعیف، صوری و بی ثبات تبدیل شده اند.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

رژیم آل خلیفه تلاش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت‌ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می‌رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می‌کند.

پربیننده ترین خبرها