سوگند سفیر بحرین نزد رژیم اشغالگر، بخندیم یا خشمگین شویم؟

سوگند سفیر بحرین نزد رژیم اشغالگر، بخندیم یا خشمگین شویم؟
پنج‌شنبه 10 تير 1400 - 13:52

آژانس خبری بحرین (بنا) اعلام کرد که خالد الجلاهمه سفیر بحرین نزد رژیم صهیونیستی، 3 ماه پس از منصوب شدنش به این پست، روز سه شنبه گذشته در قصر الصافریه در حضور حمد بن عیسی آل خلیفه "سوگند" یاد کرد!

العالم-کشکول

در این خبر آمده است که پادشاه در راستای آنچه " تثبیت پیام بحرین برای صلح و ارزش های مدارا و همزیستی مسالمت آمیز" خواند، برای این سفیر آرزوی موفقیت کرد.

وقتی این خبر را خواندیم دچار احساس هم زمانی از خنده و خشم شدیم. آیا بی مبالاتی برخی حکام عرب که استعمار غرب آنها را بر ملت هایشان تحمیل کرده، به جایی رسیده که در رفتار خود ملت هایشان را کاملا نادیده بگیرند؟ گویی که این ملت ها از حوادث اطرافشان بی خبرند یا نمی دانند که حاکمانشان چیزی جز ابزارهایی ارزان قیمت در دست دو ارباب آمریکایی و اسرائیلی خود نیستند.

معمولا افراد وقتی کار مهم و حساسی را به کسی می سپارند، از او می خواهند به چیزی سوگند بخورد که برای خود او مقدس است. مسلمانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها به لفظ جلاله سوگند می خورند و دست روی قرآن مجید می گذارند و اینگونه، دیگران را خاطرجمع می کنند که کار محوله را به درستی انجام خواهند داد.

امروز سفیر بحرین نزد رژیم صهیونیستی، در حضور پادشاه به خدا و قرآن "سوگند" می خورد که ماموریت خود را به نحو احسن به انجام رساند، آن هم در نزد رژیم اشغالگری که با تجاوزهای خود مقدسات مسلمانان را غارت نموده، آنها را کشته و آواره کرده، خانه های اهالی قدس را بر سر آنها ویران کرده و نزدیک به دو میلیون فلسطینی در غزه را به گرسنگی کشانده است!

اینجاست که باید بپرسیم: آیا جناب سفیر قرآنی را که بدان سوگند خورده خوانده است؟ آیا می داند که قرآن کمک به دشمن برادر مسلمان را حرام کرده است؟ آیا می داند که قرآن تبعیت از ظالمان را حرام کرده است؟ آیا می داند که این کتاب او را به یاری برادران مسلمانش دعوت کرده است؟ آیا می داند که قرآن به ستمگران برای عذابی دردناک هشدار داده است؟ قطعا جناب سفیر و پادشاه او قرآن را نخوانده اند. حتی اگر خوانده باشند هم آن را به روش وهابی ها یا شیوه "دین ابراهیمی" بن زاید تفسیر کرده اند!

حقیقتی که هم زمان انسان را هم به خنده می آورد هم خشمگین می کند، این است که پادشاه بحرین از سفیرش می خواهد در راستای " تثبیت پیام صلح و ارزش های مدارا و همزیستی مسالمت آمیز" تلاش کند درحالیکه همه سازمان های حقوق بشری دنیا خود پادشاه را مورد انتقاد و پیگرد قرار می دهند! زیرا حکومت او فرقه ای، خانوادگی، واپس‌گرا و زورگو است و علاوه بر آن، همواره رفتاری سرکوبگرانه با مردم بحرین دارد. او هرکس را که توانسته کشته، ناپدید کرده، تبعید نموده و تابعیت هزاران بحرینی اصیل را از آنها سلب کرده و آن را به بیگانگانی مزدور بخشیده تا جمعیت شناسی بحرین را تغییر دهد.

پادشاه "صلح طلب" بحرین درهای زندان را به روی بهترین فرزندان این کشور گشود درحالیکه خود، در مقابل دشمنان امت عرب و مسلمان و قاتلان زنان و کودکان فلسطین، مطیع و گشاده رو است و خواستار همزیستی و مدارا با آنهاست!

بدون شک قرآن مجیدی که سفیر بحرین به آن سوگند خود، تا ابد ستمگران و یاری دهندگانشان را نفرین خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها