الحوثی: فروش سلاح توسط آمریکا دلیل اصلی تداوم جنگ و تلاش برای اشغال یمن است

الحوثی: فروش سلاح توسط آمریکا دلیل اصلی تداوم جنگ و تلاش برای اشغال یمن است
جمعه 11 تير 1400 - 12:14

یک رهبر برجسته جنبش انصارالله یمن در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تأکید کرد ملت یمن همچنین از درخواست صلح از کسانی که به طور روزانه با جنگ، محاصره و تحریم آنها را به قتل می‌رسانند، خسته شده‌اند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "محمدعلی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن در سلسله توییت‌هایی نوشته است: "ملت یمن از محاصره و تجاوز آمریکایی ـ انگلیسی ـ سعودی ـ اماراتی و هم‌پیمانانشان خسته شده‌اند. ملت یمن همچنین از درخواست صلح از کسانی که به طور روزانه با جنگ، محاصره و تحریم آنها را به قتل می‌رسانند، خسته شده‌اند."

الحوثی افزود: "آمریکا از داعش و القاعده در سراسر جهان حمایت می‌کند و از ملتی که در یمن با آنها می‌جنگد خسته شده است. این خستگی آمریکا تنها با توقف تجاوزگری، رفع محاصره و پایان اشغال یمن پایان می‌یابد."

این مقام یمنی در عین حال تاکید کرد: "چرا آمریکا از فروش تسلیحاتش به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی در یمن خسته نمی‌شود؟ این فروش سلاح دلیل اصلی تداوم جنگ و تلاش برای اشغال جمهوری یمن است."

این اظهارات در واکنش به سخنان "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره درگیری‌ها در استان مارب یمن مطرح شد.

ند پرایس در سخنانی با چشم‌پوشی از حمایت‌ واشنگتن از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی سعودی گفت: "آمریکا از حملات انصارالله در استان مارب خسته شده و از این مساله ناراحت است."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها