تماس وزیر دفاع آمریکا با همتای افغانستانی درباره خروج واشنگتن

تماس وزیر دفاع آمریکا با همتای افغانستانی درباره خروج واشنگتن
جمعه 11 تير 1400 - 12:01

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود، با او درباره مسائلی از قبیل خروج نیروهای نظامی واشنگتن صحبت کرده است.

العالم _ آمریکا

تقریبا همزمان با انتشار خبرها درباره خروج نیروهای آمریکایی از بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در افغانستان، وزیر دفاع دولت «جو بایدن» با همتای افغانستانی تماس تلفنی برقرار کرد.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در صفحه اینترنتی خود بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی «لوید استین» وزیر دفاع آمریکا با همتای افغانستاتی خود خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «لوید آستین وزیر دفاع با "بسم الله محمدی" وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان صحبت کرد و به او انتخابش به عنوان وزیر دفاع را تبریک گفت. وزیر (دفاع آمریکا) آستین تاکید کرد که وزارت دفاع (آمریکا) کاملا متعهد و پایبند به امنیت و ثبات افغانستان است و عمیقا به ثبات و امنیت افغانستان و تلاش برای حصول به یک راه حل مبتنی بر مذاکره برای پایان دادن به این جنگ پایبند است».

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، لوید آستین در تماس تلفنی با بسم الله محمدی ضمن صحبت درباره خروج نیروهای نظامی واشنگتن از افغانستان، یک بار دیگر بر «تعهد ایالات متحده به نیروهای امنیتی و ملی افغانستان تاکید کرد».

در بیانیه پنتاگون تصریح شد: «محمدی وزیر (دفاع افغانستان) از حمایت مستمر ایالات متحده از نیروهای امنیتی و مردم افغانستان قدردانی کرد. هر دو (آستین و محمدی) به فداکاری‌های مشترک نیروهای ایالات متحده و افغانستان از جمله در حملات اخیر طالبان به نیروهای امنیتی و ملی افغانستان اذعان کردند. آستین وزیر (دفاع آمریکا) درباره قصد ایالات متحده برای انتقال به یک رابطه جدید با افغانستان و با نیروهای افغانستانی شفاف سازی کرد، روابطی که همچنان به دولت افغانستان کمک می‌کند تا مسئولیت‌های خود را در قبال شهروندان خود انجام دهد».

ساعتی قبل از تماس تلفنی وزیر دفاع دولت جو بایدن با همتای افغانستانی، رسانه‌های آمریکایی از خروج همه نیروهای این کشور از پایگاه هوایی بگرام، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی واشنگتن و نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خبر دادند.

مقام‌های دولت افغانستان روز جمعه (امروز) درباره تماس تلفنی لوید آستین با وزیر دفاع آمریکا با بسم الله محمدی بیانیه صادر کردند.

طبق روایت کابل، وزیر دفاع آمریکا در این تماس تلفنی افزایش سطح خشونت‌ها از سوی طالبان را نگران‌کننده دانست و بر اهمیت استفاده از فرصت مذاکرات و گفتگوهای صلح برای دست یافتن به صلح دائمی در افغانستان تاکید کرد.

به گفته وزارت دفاع افغانستان «بسم الله محمدی» سرپرست این وزارتخانه و لوید آستین همتای آمریکایی پیرامون همکاری‌های نظامی و راهبردی میان افغانستان و آمریکا رایزنی کردند

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها