دیده بان حقوق بشر اعلام کرد:

ضربه های روحی ۹۱ درصد کودکان غزه در حمله رژیم صهیونیستی/ تخریب کامل منازل ۵ هزار و ۴۰۰ کودک فلسطینی در غزه

 ضربه های روحی ۹۱ درصد کودکان غزه در حمله رژیم صهیونیستی/ تخریب کامل منازل ۵ هزار و ۴۰۰ کودک فلسطینی در غزه
شنبه 12 تير 1400 - 07:56

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه گزارش داد: ۹۱ درصد از کودکان نوار غزه پس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به این باریکه از ضربه‌های روحی رنج می‌برند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه اعلام کرد: پس از گذشت یک ماه از پایان حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه، از هر ۱۰ کودک ساکن نوار غزه، ۹ نفر دچار ضربه‌ روحی هستند.

در گزارش این دیده‌بان آمده است: نیروهای اسرائیلی در این جنگ حملات زیادی علیه مناطق مسکونی پرجمعیت در نوار غزه داشته‌اند که ۷۵ درصد ساکنان آن را کودکان و زنان تشکیل می دادند.

در این گزارش آمده است: در حملات اسرائیلی به غزه ۶۶ کودک کشته و دستکم ۴۷۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که از این تعداد شماری دچار معلولیت دائمی شدند.

در این گزارش آمده است: ۲۴۱ کودک نیز پدر، مادر یا والدین خود را از دست دادند، ۵ هزار و ۴۰۰ کودک دیگر نیز منازلشان کاملا تخریب یا محل زندگی‌شان دچار آسیب جدی شد و ۴۲ هزار تن دیگر نیز منازل آنان به صورت جزیی آسیب دید.

رژیم صهیونیستی به مدت ۱۱ روز بین روزهای (۱۰ تا ۲۱ ماه می گذشته/ ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت) نوار غزه را هدف حملات همه جانبه قرار داد که در جریان آن حدود ۲۵۶ فلسطینی شهید و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

به دنبال این اقدام، گروه‌های مقاومت فلسطین، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی را هدف هزاران موشک قرار دادند که در تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده است.

پربیننده ترین خبرها