فتنه جدید بی بی سی فارسی در افغانستان

فتنه جدید بی بی سی فارسی در افغانستان
شنبه 12 تير 1400 - 10:34

شماری از کاربران فضای مجازی افغانستان با اعتراض شدید به تیتر بی بی سی فارسی با عنوان"بگرام هدف اصلی طالبان، نوشتند هدف این رسانه فتنه انگیزی، ایجاد تفرقه و تشدید جنگ در افغانستان است.

العالم ـ آسیا

فعالان افغانستانی، گزارش های رسانه های غربی در یک ماه گذشته از کشورشان را در راستای تشدید تنش، جنگ و تضعیف صلح و مقاومت مردم دانسته و خواستار اخراج خبرنگاران بی بی سی با توجه به نقش منفی آنها در افغانستان شدند.

فعالان شبکه های اجتماعی افغانستان معتقدند بی بی سی با این گزارش، طالبان را تشویق به حمله به بگرام به عنوان یک مرکز مهم و استراتژیک کرده است.

در بخشی از تحلیل بی بی سی آمده است " بگرام نماد قدرت نظامی آمریکا، زمانی پایگاه اصلی نیروهای اتحاد شوروی نیز بود. حالا نیروهای امنیتی افغانستان به زودی در برابر چالش تأمین امنیت این پایگاه قرار می گیرند.

این منبع نوشت که بگرام از نظر نمادین و راهبردی حیاتی است و افراد گروه طالبان که در ولسوالی‌های مختلف این کشور در حال پیشروی‌اند، به بگرام به عنوان جایزه‌ای بزرگ چشم دوخته ‌اند.

"فهیم رحمانی" یکی از فعالان رسانه ای افغان نوشت: بی بی سی به رسانه طالبان مبدل شده و نشر این خبرها نشان می دهد که کاسه ای زیر نیم کاسه است.

«آصف اصیل» کاربر دیگر فیسبوک نوشت " بی بی سی خطاکار!! چرا مستقیما از طالبان در نشریات خود حمایت می کند؟ وی از دولت افغانستان خواسته است که فعالیت شبکه بی بی سی را در این کشور ممنوع و خبرنگاران آنرا اخراج کند.

«مریم کوهستانی»دیگر فعالان اجتماعی افغان نوشت" بی بی سی با این تیتر، طالبان را تشویق به حمله به بگرام به عنوان یک پایگاه مهم و استراتژیک کرده است .

"روح الله قیومی" یکی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی نوشت"انگلیس به عنوان دشمن قسم خورده مردم افغانستان از طریق شبکه بی بی سی در صدد جنگ افروزی و دامن زدن به اختلافات و جنگ داخلی در کشور است.

آذر آرین" دیگر کاربر افغان نوشت بی بی سی مسوولیت رسانه ای خود را فراموش کرده و به طور علنی در امور سیاسی و نظامی افغانستان دخالت می کند.

"محمد نوید فایق" نیز بی بی سی را رسانه شیطانی عنوان کرده و نوشت بی بی سی به نفع یک گروه خاص و آغاز جنگ داخلی در افغانستان فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، مردم افغانستان تاکنون بارها به دخالت و فعالیت های شیطنت آمیز بی بی سی، این رسانه استعمار پیر اعتراض کرده ا ند از جمله سال گذشته بی بی سی صفحه فارسی خود را از "بی بی سی فارسی" به "بی بی سی " تغییر داد که این اقدام نیز با واکنش مردم و فعالان اجتماعی مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها