پیام تبریک روسای جمهور اوگاندا و گابن به آیت الله رئیسی

پیام تبریک روسای جمهور اوگاندا و گابن به آیت الله رئیسی
شنبه 12 تير 1400 - 20:39

روسای جمهور اوگاندا و گابن در پیام هایی جداگانه پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

العالم-آفریقا

روسای جمهور اوگاندا و گابن در پیام های جداگانه پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، «یووری موسه ونی» رئیس جمهور اوگاندا با ارسال پیامی خطاب به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود مردم و دولت اوگاندا، انتخاب رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

رئیس جمهور اوگاندا با اشاره به اینکه اوگاندا و ایران روابط دوجانبه صمیمانه ای دارند، ابراز امیدواری کرد در طول دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، مناسبات دوجانبه تعمیق و تقویت شود.

* تبریک رئیس جمهور گابن

به گزارش فارس، «علی بونگو اوندیمبا» رئیس جمهور گابن با ارسال پیامی خطاب به‌ رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت گابن، پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

«علی بونگو اوندیمبا» ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب، در ایفای مسئولیت جدید، روابط موجود بین دو کشور را دوستانه خوانده است.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها