با تاکید بر ادامه نبرد

اقلیم تیگرای تحقیقات بین‌المللی درباره کشتارهای ارتش اتیوپی را خواستار شد

اقلیم تیگرای تحقیقات بین‌المللی درباره کشتارهای ارتش اتیوپی را خواستار شد
يکشنبه 13 تير 1400 - 12:04

جبهه آزادسازی تیگرای در اتیوپی اعلام کرد که درگیری‌ها در این اقلیم تا زمانی که تمامی این منطقه از کنترل نیروهای ارتش اتیوپی و شبه‌نظامیان همپیمان آنها آزاد نشود، متوقف نمی‌شوند.

العالم - آفریقا

به گزارش سایت صدی البلد، جبهه آزادسازی تیگرای تاکید کرد: تا زمانی که تمامی این منطقه از کنترل نیروهای ارتش اتیوپی و شبه‌نظامیان همپیمان آنها آزاد نشود، درگیری‌ها در این اقلیم متوقف نمی‌شوند.

همچنین این جبهه اعلام کرد: ما خواستار انجام یک تحقیق بین‌المللی درباره کشتارهایی هستیم که نیروهای اتیوپیایی در تیگرای مرتکب شدند، این نیروها بر اساس دستورات آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی و با حمایت نیروهای اریتره‌ای به اقلیم تیگرای حمله کرده و آن را در آستانه یک قحطی بزرگ قرار دادند.

این جبهه در ادامه تاکید کرد: با سازمان‌های بین‌المللی برای امدادرسانی به بیش از دو میلیون آواره همکاری خواهیم کرد.

اتیوپی مانع از انتقال کمک‌های بشردوستانه به اقلیم تیگرای شده و مدعی است، در حال بازسازی زیرساخت‌ها است، این در حالی است که هزاران تن در این اقلیم با خطر گرسنگی مواجه هستند و اتیوپی از این مساله به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند.

خبرگزاری رویترز کمی پیش از کنترل ارتش اتیوپی بر میکیلی، مرکز اقلیم تیگرای اعلام کرد که یک کاروان شامل ۳۴ دستگاه کامیون حامل مواد غذایی با پرچم‌های آبی برنامه جهانی غذا در شهرک مای تسیبری در تیگرای متوقف شد، این کامیون‌ها چهار روز در یک ایست بازرسی منتظر ماندند و در نهایت بار خود را بدون اینکه به منطقه موردنظر برسند، تخلیه کردند.

سازمان ملل اوایل ماه ژوئن اعلام کرد دستکم ۳۵۰ هزار تن از ساکنان تیگرای با خطر گرسنگی مواجه هستند، این در حالی است که آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا هفته گذشته این تعداد را حدود ۹۰۰ هزار تن برآورد کرد.

برنامه جهانی غذا نیز با اشاره به تخریب پل روی رودخانه تیکیزی، زنگ خطر را برای منطقه تیگرای به صدا درآورد و اعلام کرد: ما تنها یک راه برای رساندن کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده‌تر در تیگرای داریم که آن هم طولانی‌تر بوده و زمان بیشتری می‌برد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها