راه‌اندازی هشتگ «ایران ناجی لبنان» در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان

راه‌اندازی هشتگ «ایران ناجی لبنان» در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان
يکشنبه 13 تير 1400 - 13:19

این روزها لبنان شاهد بحران و کمبود شدید سوخت است و طرح مشترک امریکا و فرانسه در تحمیل شروط خود به صندوق جهانی پول در لغو سوبسید کالاهای ضروری به بار نشست.

العالم داغهای مجازی

لبنان شاهد بحران مالی شدید و افزایش کمبود کالاهای اساسی مانند سوخت و داروست و دولت لبنان به دلیل بحران اقتصادی و نبود ارز برای واردات از تهیه سوخت برای راه اندازی ایستگاههای تولید برق ناتوان است .

کشتی های حامل سوخت، به دلیل کمبود ارز، پیش از پرداخت بهای این فراورده ها به شرکت های وارد کننده توسط بانک لبنان از خالی کردن بار خود در انبارهای بنادر خودداری می کنند.

در حالی که لبنان به 3200 مگاوات برق نیاز دارد اخیرا تولید آن به 800 مگاوات کاهش یافته و موجب افزایش قطعی برق و کاهش مراحل برق رسانی در مقایسه با حدود 2100 مگاوات کمی پیش از وقوع بحران در اکتبر سال 2019 شده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ماه گذشته از جمهوری اسلامی ایران برای تامین انرژی لبنان کمک خواست اما برخی گروههای سیاسی به دلیل مداخله گروههای بیگانه با آن مخالفت کردند.

در واقع لغو سوبسید کالاهای ضروری که آمریکا با صندوق جهانی پول در آن دست دارد به دنبال هدف قرار دادن طبقه های ضعیفی است که بیش از 80 درصد از مردم لبنان را تشکیل میهند و بیشتر آنها نیز ساکنان جنوب و پایگاه مقاومت هستند که هدف؛ تحریک آنان و انقلاب علیه حزب الله است که تهدیدی اصلی برای دشمن صهیونیستی است.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز در همین راستا پویشی برای جلب حمایت راه انداخته و خواهان واردات نفت ایران شدند زیرا آن را راه نجاتی از بحران خفقان آور خود دانسته و شمار زیادی با هشتگ # ایران ناجی لبنان به آن واکنش نشان دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها