رای الیوم : روند بهبود روابط میان ایران و اردن آغاز شد

رای الیوم : روند بهبود روابط میان ایران و اردن آغاز شد
يکشنبه 13 تير 1400 - 14:30

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در شماره امروز (یکشنبه) خود با اشاره به پیام تبریک ملک عبدالله پادشاه اردن به حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران از آن به عنوان " آغازگر روند بهبود روابط میان دو کشور" نام برد.

العالم-ایران

رای الیوم همچنین به اجلاس اخیر سران مصر و اردن و عراق در بغداد اشاره و تاکید کرد: امان رویکرد عادی سازی مناسبات با کشورهای عضو محور مقاومت به طور کلی و ایران به طور خاص را در پیش گرفته است.

شاه اردن در پیام تبریک خود به رئیس جمهور جدید منتخب ایران شخصا پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته و برای ملت دوست ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

این روزنامه فرامنطقه ای با اشاره به اینکه پیام مزبور مورد توجه خاص رسانه های گروهی اردن قرار گرفت و همچنین با توجه به پیش بینی به عمل آمده از سوی شماری از دیپلمات ها موضوع یاد شده زمینه ساز ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور - که ظرف سالیان گذشته به حال تعلیق درآمده - در آینده نزدیک خواهد بود.

رای الیوم افزود: احتمالا وزارت خارجه اردن هم اکنون در حال بررسی موضوع تعیین سفیر جدید خود در تهران است که سالها است به تاخیر افتاده است. وی جانشین "عبدالله ابورمان" سفیر سابق اردن در ایران خواهد شد که از پنج سال پیش در سر کار خود حاضر نشده است.

روابط و تماس میان اردن و عربستان در سطوح بالا اخیرا به دنبال کشف توطئه علیه نظام حاکم بر امان متوقف مانده و رای الیوم با توجه به این امر پیش بینی کرد که در چارچوب سیاسی، روابط اردن با کشورهای محور مقاومت هر چند به طور اندک و با روند کند اما به تدریج بهبود یابد .

روزنامه مزبور خاطرنشان کرد: گفت وگوهای جاری در امان در خصوص شکل گیری صنعت گردشگری دینی شیعی در جنوب اردن که در آن اماکن مقدسی برای شیعیان ایران و عراق قرار دارد، احتمالا زمینه ساز بهبود روابط میان تهران و امان خواهد بود.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها