حمله به کشتی اسرائیلی  و احتمال های مطرح شده 

 حمله به کشتی اسرائیلی  و احتمال های مطرح شده 
يکشنبه 13 تير 1400 - 19:28

شماری از رسانه های عبری به نقل از برخی منابع نظامی اسرائیل از احتمال اصابت یک موشک به کشتی باری اسرائیلی در اقیانوس هند خبر دادند که از بندر جده عربستان به امارات شلیک شده بود.

العالم درگوشی

شبکه عبری دوازده نیز اعلام کرد برخی مقامات نظامی اسرائیل ،احتمال دست داشتن ایران در حمله احتمالی به این کشتی را بررسی می کنند، کارکنان این کشتی هیچ آسیبی ندیده اند و این کشتی بدون خسارات سنگین به سفر خود ادامه داد.

این شبکه افزود:کشتی متعلق به شرکت مدیریت حمل و نقل بین المللی " زودیاکماریتایم" این شرکت مالکیت یا مدیریت آن را تکذیب کرد.

شبکه اسرائیلی" کان "نیز گزارش داد: اسرائیلی بودن این کشتی ثبت نشده است اما متعلق به ایال عوفر تاجر اسرائیلی است که کارکنان آن خارجی بودند.

این شبکه ادعا کرد ایران برای انتقام گیری از حمله حدود دو هفته پیش منسوب به رژیم اسرائیلی به یکی از تاسیسات مربوط به برنامه هسته ای ایران در این حمله دست داشته است .

این شبکه افزود : تاکنون گزارش هایی درباره زخمی های این حمله نامشخص صادر نشده است.

خبرنگار امور نظامی شبکه 13 اسرائیل نیز در همین راستا گفت : اویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل دو روز پیش از عملیات محرمانه اسرائیل علیه ایران خبر داد و هم اکنون نیز گزارش های خارجی از عملیات ایران علیه کشتی باری اسرائیل صادر شده است.

تهران درباره این موضوع توضیحی نداد و مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفت ،هم چنین هیچ گروه یا دولتی نیز مسئولیت آن را برعهده نگرفت.

اما سرعت مسئولین و گروهها و رسانه های اسرائیلی در متهم کردن ایران به دست داشتن در این حادثه بدون اعلام نتائج تحقیق یا اقدام گروهی در ایران در پذیرش مسئولیت آن و ارتباط دادن این موضوع به حملات و تجاوزات اخیر به ایران؛ اعتراف آشکاری به مسئولیت رژیم صهیونیستی و نهادهایش در انجام این حملات به زیر ساخت های ایران است .

اما محافل بین المللی با یک چشم به حوادث نگاه می کنند و از اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی و جنایتهایش در منطقه چشم پوشی می کنند و کشورهای اروپایی به بهانه نگرانی استفاده ایران از آن در حمله به کشورهای منطقه به نوعی و ارتباط دادن برنامه هسته ای به موشک های دفاعی و تکنیک های نظامی از به رسمیت شناختن حق ایران در برنامه مسالمت امیز خودداری می کنند در حالی که رژیم اشغالگر صهیونیستی دارای سلاح هسته ای است و شبانه روز اشکارا به کشورهای منطقه حمله می کند بدون اینکه شورای امنیت ممانعت کند یا این رژیم را به کنار گذاشتن سلاح هسته ای مجبور کند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها