مشعل: رژیم صهیونیستی خطری برای امت اسلام است

مشعل: رژیم صهیونیستی خطری برای امت اسلام است
يکشنبه 13 تير 1400 - 22:55

رئیس جنش حماس در خارج از فلسطین روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که رژیم صهیونیستی خطری برای امت اسلام به شمار می‌آید.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد مشعل» رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین روز یکشنبه گفت که ملت فلسطین در معرض توطئه‌هایی قرار گرفت که از جمله می‌توان به معامله قرن اشاره کرد و فلسطینیان قدس شجاعانه به دفاع از بیت‌المقدس و محله الشیخ جراح این شهر پرداختند.

وی که با یک شبکه خبری مصاحبه می‌کرد، افزود: «مقاومت با هدف ارسال این پیام وارد معرکه شد که ما ملتی متحد بوده و غزه بخش اصلی موضوع فلسطین بوده و به یاری قدس می‌پردازد».

مشعل در ادامه هشدار داد که رژیم صهیونیستی خطری برای امت اسلام به شمار می‌آید و هر کسی که معتقد است که اسرائیل بخشی از راه‌حل بوده، اشتباه می‌کند.

رئیس حماس در خارج اضافه کرد که موضوع اصلی این جنبش که درگیر آن بوده فلسطین است و حماس در هیچ درگیری خارجی مشارکت ندارد.

وی به موضوع تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که هیچگونه پیشرفت واقعی در موضوع تبادل اسرا وجود ندارد اما مقاومت می‌داند چگونه اسیران خود را از زندان اشغالگران آزاد کند.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار صهیونیست را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.در مقابل، ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ فلسطینی کم سن‌وسال و ۴۴۰ بازداشتی اداری، در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

بر اساس گزارش‌ها، طی هفته‌های اخیر مصر به عنوان میانجی میان حماس و رژیم صهیونیستی در تلاش برای به سرانجام رساندن موضوع اسرا می‌باشد.

اشغالگران در ابتدای گفت‌و‌گوها بار دیگر بر موضع نخست خود درباره آزادی نظامیان اسیر مقابل رفع تدابیر سخت‌گیرانه از نوار غزه پافشاری کرده‌اند؛ اما هیأت فلسطینی به هیچ عنوان از موضع پیشین خود در این خصوص کوتاه نیامد.

بر اساس این گزارش، فشارهای قاهره بر دشمن موجب شد که هیأت تل‌آویو از این خواسته دست بردارد و بپذیرد که بهای آزادی نظامیانش، آزادی اسرای فلسطینی است؛ اما با این حال، هیأت تل‌آویو به قاهره خبر داد که صلاحیت تصمیم‌گیری درباره مسأله آزادی اسرا را ندارد و اتخاذ چنین تصمیمی نیازمند موافقت کابینه، شورای سیاسی وزیران و کابینه امنیتی است.

هیأت فلسطینی نیز به میانجی مصری ابلاغ کرده که اگر اشغالگران به دنبال دستیابی به یک راه‌حل سریع هستند، بایست با اصول اولیه معامله تبادل اسرا موافقت کنند که بر اساس این گزارش، هیأت تل‌آویو پیش از تصمیم‌گیری نهایی کابینه، خواستار کسب اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت جسمانی و روانی نظامیان اسیر شده است.

طبق گفته منابع مذکور، هیأت فلسطینی در پاسخ به این خواسته هیأت رژیم صهیونیستی، آمادگی خود را برای اجرای مرحله نخست اعلام و بیان کرده است که همچون معامله پیشین، به ازای آزادی زنان و اسرای بیمار، اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر تل‌آویو ارائه خواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها