رسوایی جدید آمریکا و آل سعود در یمن

رسوایی جدید آمریکا و آل سعود در یمن
دوشنبه 14 تير 1400 - 15:48

پیروزی های خیالی در استان البیضاء یکی از رسوایی های جدید آمریکا، آل سعود و مزدوران منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن است.

العالم – کشکول

هدف از این دروغ بافی، منحرف کردن اذهان مردم از پیروزی های کمیته های مردمی و ارتش یمن در مأرب می باشد.

دولت منصور هادی ادعا کرده که مزدورانش توانسته اند دهها موقعیت استراتژیک را در استان البیضاء بازپس گیرند اما واقعیت آن است که این مزدوران در نبرد با کمیته های مردمی و ارتش یمن دهها نفر را از دست دادند که مهمترین آنان ابوحذیفه العزانی از سران تکفیری است.

همزمان، حمله داعش و القاعده در البیضاء توسط کمیته های مردمی و ارتش یمن خنثی شد که به هلاکت بیش از 17 مزدور تکفیری و مجروحیت دهها نفر انجامید.

کارشناسان معتقدند که به همین دلیل، اخبار منتشره توسط ائتلاف سعودی درباره عملیات گسترده مزدورانش در البیضاء و پیروزی در این استان، فقط برای منحرف کردن اذهان مردم از پیروزی های کمیته های مردمی و ارتش یمن در مأرب و روحیه دادن به مزدورانشان است.

همه نشانه ها از حمایت آمریکا از گروههای تکفیری در یمن به ویژه در البیضاء حاکی است که می توان آن را رسوایی جدید کاخ سفید دانست به این دلیل که منابع مطلع گفتند، کمیته های مردمی و ارتش یمن در چند روز اخیر، با حمله به مواضع مزدوران تکفیری در غرب شهر مأرب، 33 نفر از این مزدوران را کشتند، 19 نفر را زخمی کردند و ضمن انهدام شماری از خودروهای زرهی و تانکهای مزدوران، مقادیری سلاح را به غنیمت گرفته اند.

لذا یک روز پس از سخنان معمر الریانی وزیر اطلاع رسانی دولت منصور هادی، گروههای تکفیری اقدام هایی مذبوحانه را در البیضاء آغاز کردند که نشانه همکاری گروههای تکفیری با نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن و مزدورانشان است.

دیروز القاعده و داعش در البیضاء با شکست مواجه شدند و امروز هادی می خواهد مجددا این گروههای تکفیری که مزدور آمریکا هستند را در این استان مستقر کند، موضوعی که ثابت می کند آمریکا برای افزایش نفوذش در یمن از طریق گروههای مزبور سرگرم توطئه چینی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها