اثربخشی واکسن فایزر در فلسطین اشغالی تنها ۶۴ درصد بوده است

اثربخشی واکسن فایزر در فلسطین اشغالی تنها ۶۴ درصد بوده است
دوشنبه 14 تير 1400 - 22:10

برآورد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اثربخشی واکسن فایزر تنها ۶۴ درصد بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اثربخشی واکسن فایزر بر روی جمعیت ساکنان فلسطین اشغالی تنها ۶۴ درصد بوده است.

روزنامه جروزالم‌پست گزارش داد وزارت بهداشت اسرائیل بر اساس اطلاعاتی که ماه پیش گردآوری کرده گزارش داد اثربخشی واکسن فایزر در پیشگیری از عفونت به کرونا با علائم تنها ۶۴ درصد بوده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین گفته قصد دارد به کسانی که دچار سرکوب سیستم ایمنی هستند یک دوز دیگر واکسن تزریق کند. این وزارتخانه گفته به سایر افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند دوز سوم تزریق نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود با اجرای قوانین سخت‌گیرانه و واکسیناسیون عمومی موفق به کنترل بیماری همه‌گیر کرونا شده شده از هفته گذشته با موج جدید این بیماری مواجه شده و استفاده مجدد از ماسک را الزامی کرده است.

مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اخیرا گفته که ۹۰ درصد از شیوع جدید کرونا از نوع «دلتا» بوده، نیمی از افراد آلوده به کرونا کودک هستند و یک سوم افراد آلوده، قبلا با واکسن فایزر واکسینه شده‌ بودند. روزنامه «معاریو» نیز نوشته است: شیوع جدید کرونا از «مودعین» و «بنیامینا» آغاز شده است.

جروزالم پست نوشته است: اسرائیلی‌های واکسینه شده ممکن است به دلیل شیوع گونه دلتا نیاز به قرنطینه داشته باشند. رژیم صهیونیستی به مقامات بهداشتی اختیار داده تا هر کسی را که به احتمال زیاد در معرض یک نوع خاص عفونی کووید ۱۹ قرار گرفته قرنطینه کند، حتی اگر قبلاً واکسینه شده باشند یا با مصونیت احتمالی از بیماری بهبود یافته باشند. این تصمیم در پی هشدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد شیوع جدید ناشی از نوع دلتا گرفته شده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی سفر به کشورهای آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، مکزیک و روسیه را برای ساکنان فلسطین اشغالی ممنوع اعلام کرده مگر اینکه آنها اجازه خاصی بگیرند.این درحالیست که حدود ۵۵ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری فلسطین اشغالی هر دو دز واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند.

وزارت بهداشت این رژیم هفته گذشته اعلام کرد که ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.«چزی لوی» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

در پایان ماه آوریل مقامات درمانی اسرائیل اعلام کردند با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که نشان می‌دهد در کسانی که دومین واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) دیده شده است. پس از این خبر، نتایج یک مطالعه اولیه نشان داد که موارد میوکاردیت بیش از همه پس از دریافت دومین نوبت واکسن بروز کرده است.مقامات وزارت بهداشت و درمان اسرائیل می‌گویند در میان پنج میلیون از کسانی که دو نوبت واکسن را بین ماه‌های دسامبر تا ماه مه امسال دریافت کرده‌اند، ۲۷۵ مورد دچار میوکاردیت شده‌اند.

در روزهای گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدارهای مربوط به التهاب قلبی را به واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا اضافه کرد.این مرکز اعلام کرده است که بیش از ۱۲۰۰ نفر از کسانی که واکسن فایزر یا مدرنا زده‌اند دچار میوکاردیت یا التهاب عضله قلب شده‌اند.

اخیراً نیز رسانه‌ها گزارش داده‌اند داده‌های منتشر شده توسط بهداشت عمومی انگلیس (PHE) حاکی از آن است که هر دو واکسن فایزر و آسترازنکا فقط در حدود ۳۳ درصد در برابر سویه جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در هند مشاهده شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها