امیدواری چین به گسترش همکاری با اروپا

امیدواری چین به گسترش همکاری با اروپا
سه شنبه 15 تير 1400 - 03:32

سران کشورهای چین، آلمان و فرانسه طی نشست مجازی سه‌جانبه درباره افزایش همکاری‌های اروپا با پکن، تلاش مشترک برای مقابله با همه‌گیری کرونا و دیگر مسائل جهانی صحبت کردند.

العالم - آسیا

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین عصر دوشنبه با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به‌صورت ویدئوکنفرانسی دیدار و رایزنی کرد.

شی در این نشست سه‌جانبه ابراز امیدواری کرد که چین و اروپا بتوانند همکاری‌های خود را گسترش دهند تا واکنش بهتری به چالش‌های جهانی نشان دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین گفت پکن امیدوار است کشورهای اروپایی نقش فعالانه‌تری را در عرصه بین‌المللی ایفا کرده، استقلال استراتژیک به‌دست آورده و رفتاری شفاف، عادلانه و بی‌طرفانه در قبال شرکت‌های چینی داشته باشند.

دفتر صدراعظم آلمان با تایید تبادل نظر سران کشور درباره روابط اتحادیه اروپا با چین، اعلام کرد که آنها همچنین درباره تجارت بین‌المللی، حفاظت اقلیمی و تنوع زیستی صحبت کردند.

به نوشته رویترز، در بیانیه دفتر مرکل آمده است: «این مکالمه حول همکاری در مبارزه با همه‌گیری ویروس کووید۱۹، تأمین واکسن در جهان و دیگر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای انجام شد».

این در حالی است که پارلمان اروپا در ماه می تصویب یک قرارداد سرمایه‌گذاری در چین را متوقف کرد و شرط آن را برداشته‌شدن تحریم‌های پکن علیه سیاستمداران اروپایی اعلام کرد. این اقدام اروپا باعث افزایش تنش‌ها در روابط با چین شد.

شی، مرکل و ماکرون در بخش دیگری از صحبت‌هایشان درباره توافق هسته‌ای ایران، بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای رسیدن به توافق بر سر احیای برجام تأکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها