صنعاء: آمریکا در پشت پرده عملیات نظامی در مرکز یمن است

صنعاء: آمریکا در پشت پرده عملیات نظامی در مرکز یمن است
سه شنبه 15 تير 1400 - 19:51

سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت، آمریکا در پشت پرده عملیاتی که ائتلاف سعودی در استان «البیضاء» آغاز کرده ، قرار دارد و ائتلاف متجاوز و واشنگتن در پس شعار دروغین صلح پنهان شده‌اند.

العالم - یمن

ارتش دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) از جمعه گذشته (11 تیر) عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان «البیضاء» واقع در مرکز یمن آغاز کرده است.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن در واکنش به این موضوع گفت، شعار دروغین صلح که کشورهای ائتلاف سعودی و آمریکا در پشت آن پنهان می‌شوند چیزی جز یک ابزار برای فریب و اجرای دستورکارها در سرکوب ملت‌ها و تسلط بر آنها نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، وی ادامه داد، آمریکا در پشت پرده عملیاتی است که در شهر «الزاهر» استان بیضاء تحت عنوان النجم‌الثاقب در جریان است ؛ آمریکایی که به دروغ از تمایل به صلح در یمن دم می‌زند.

الشامی سپس تصریح کرد، این افزایش تنش در زمانی صورت می‌گیرد که کشورهای ائتلاف سعودی-آمریکایی و مزدوران آنها، صنعاء را متهم به سنگ اندازی در روند صلح می‌کنند و این موضوع به رسوایی‌های مکرر آنها در فریب افکار عمومی در جهان افزوده می‎شود.

وی تأکید کرد، این عملیات که آمریکا در آن ابزارهای خود از قبیل القاعده و داعش را به کار گرفته، پس از تهدیدهای دولت آمریکا آغاز شد که عملی شدن تهدیدها در میدان را نشان می‌دهد.

الشامی در ادامه گفت، این امر بار دیگر بر این نکته صحه می‌گذارد که القاعده چیزی جز یک ابراز جنایتکار نیست که آمریکا هر زمانی بخواهد از آن استفاده می‌کند.

هفته جاری، گروهک تروریستی القاعده در بیانیه‌ای از کشته شدن چندین تن از سرکردگان خود در یمن خبر داد و این موضوع بار دیگر بر ارتباط محکم میان ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و گروهک‌های تروریستی-تکفیری یعنی داعش و القاعده صحه گذاشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها