الحاق تجهیزات مدرن دفاعی به نیروی زمینی سپاه + فیلم

چهارشنبه 16 تير 1400 - 09:47

مجموعه متنوعی از تسلیحات و تجهیزات مدرن دفاعی طی مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق گردید.

العالم _ ایران / سیاسی

مجموعه متنوعی از تسلیحات و تجهیزات مدرن دفاعی طی مراسمی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارشناسان ارشد نیرو‌های مسلح به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق گردید.
در این مراسم و با الحاق نسل جدیدی از موشک‌های نقطه زن و دقیق زن، بالگرد‌های هجومی، شناسایی و تک ور و پهپاد‌های برد بلند رزمی، شناسایی و انتحاری در فرایند تکامل قدرت دفاعی نیروی زمینی سپاه گام مهم دیگری به جلو برداشته شد.

سامانه‌های موشک انداز ضد زره و ضد تانک و راکت‌های دقیق زن و نقطه زن با پیوست و ترکیبی از دیگر تسلیحات و مهمات هوشمند الحاقی، سرعت و توان تحرک و قدرت عملیاتی یگان‌های نیرو‌های مخصوص، تکاور، رزمی، زرهی و توپخانه نیروی زمینی سپاه را بیش از پیش ارتقا خواهند بخشید.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرحله از الحاق، آغاز بهره برداری و بکارگیری از مهمات، تجهیزات و تسلیحاتی است که مراحل ساخت و تولید آن‌ها بر فرایند و راهبرد هوشمند سازی منطبق بوده و از سوی دیگر محصول ارزشمند تلاش و اهتمام متخصصان و کارشناسان داخلی و از جمله سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است که اکنون به مرحله بهره برداری نهایی رسیده است.

نسل نوین و ارتقا یافته‌ای از موشک‌های ضد زره، بمب‌ها و راکت‌های دقیق زن و نقطه زن نیز در میان ادوات و تجهیزاتی دیده می‌شد که در این مراسم به ظرفیت و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی نیروی سرافراز زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق گردید.
ارتقای بیش از پیش دقت، کنترل، تقویت آتش، هوشمند سازی و همچنین افزوده شدن برد موثر و حجم و قدرت آتش در مواجهه با تهدیدات، از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان برای بخش قابل توجهی از تجهیزات و تسلیحات الحاقی برشمرد.
همچنین در بخش پشتیبانی رزم، مجموعه‌ای از خودرو‌های چند منظوره، توپ کش و تاکتیکی نیز طی این مراسم به توان و سازمان رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.
یکی دیگر از ابعاد اهمیت این مجموعه از ادوات، تسلیحات و تجهیزات که می‌توان با افتخار به آن اشاره کرد، بهره گیری از آخرین دانش و تکنولوژی روز صنایع نظامی در تولید آنهاست که این مهم توسط متخصصان دفاعی داخلی و آن هم در شرایط سخت تحریمی حاصل شده است و امروز، به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه ملحق گردید و کاملا آماده بهره‌برداری در اجرای دقیق‌تر و موثرتر ماموریت‌های دفاعی و امنیتی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها