عبور قربانیان کرونا در جهان از مرز ۴ میلیون نفر

عبور قربانیان کرونا در جهان از مرز ۴ میلیون نفر
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 13:17

بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز آمار رسمی قربانیان کرونا در جهان از ۴ میلیون نفر فراتر رفت.

العالم - جهان

به گزارش نشریه "ویک" شمار قربانیان کرونا در جهان درحالی روز چهارشنبه از مرز ۴ میلیون نفر عبور کرد که این بحران به شکل فزاینده‌ای به یک رقابت میان واکسیناسیون و سویه بسیار مسری دلتا تبدیل می‌شود.

طبق برآوردهای انجام شده از موسسه تحقیقات صلح اسلو، شمار تلفات ویروس کرونا طی یک و نیم سال گذشته، تقریباً برابر با تعداد کشته شدگان در تمام جنگهای جهان از سال ۱۹۸۲ تاکنون است.

درحال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند دارای بیشترین آمار قربانیان کرونا هستند. در آمریکا ۶۰۶ هزار نفر، در برزیل ۵۲۰ هزار نفر و در هند بیش از ۴۰۵ هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

با وجود این، کارشناسان معتقدند آمار جهانی قربانیان کرونا به دلیل عدم رسیدگی به موارد و همچنین پنهان کاری عمدی بسیار بیشتر از رقم اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر سویه دلتای ویروس کرونا که برای اولین بار در هند کشف شد، در سرتاسر جهان زنگ خطر را به صدا درآورده است و به سرعت در کشورهای مختلف حتی آن‌هایی که تعداد زیادی از جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند، منتشر شده است.

سازمان جهانی بهداشت اخطار داده است که سویه دلتا می‌تواند تلاش‌ها برای واکسیناسیون را با مشکل مواجه کند.

در همین حال، بحران کرونا از شکاف و بی‌عدالتی عمیق در جهان پرده داشته است. درحالی که تعداد محدودی از کشورها مشغول واکسینه کردن جمعیت خود هستند، کشورهای آفریقایی و فقیر در جهان به سختی به واکسن‌ها دستی پیدا کرده‌اند.

اندونزی همچنان در تلاش برای کنترل موارد روزانه ابتلا به کرونا می‌باشد و سعی می‌کند واکسن بیشتری برای جمعیت خود تهیه نماید. در این کشور نیز سویه دلتا غالب است.

دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش روز پنجشنبه گفت: "واکسن‌ها پرتوی از امید را ایجاد می‌کنند، اما بیشتر جهان هنوز به واکسن دسترسی ندارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها