سخنگوی انصار الله: آمریکا در صلح و لغو محاصره یمن جدی نیست

سخنگوی انصار الله: آمریکا در صلح و لغو محاصره یمن جدی نیست
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 16:59

سخنگوی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که اگر آمریکا در درخواستهای خود برای صلح، صادق بود، جنگ و محاصره را طی یک روز متوقف می‌کرد، ولی در این مسئله جدی نیست.

العالم - یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تمامی جبهه‌های یمن، متحمل شکست می‌شوند.

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، ائتلاف سعودی با وجود کمک گرفتن از عناصر تروریستی داعش و القاعده در استان «البیضاء»، ولی باز هم شکست سنگینی خورد.

وی تصریح کرد، تداوم حملات هوایی و محاصره توسط ائتلاف سعودی، خدشه‌ای به اراده و عزم ملت یمن وارد نخواهد کرد.

این مسئول یمنی ادامه داد: «با آغاز افزایش تجاوز [ائتلاف سعودی] در برخی از مناطق البیضاء، واشنگتن حمایت خود را از کسانی اعلام کرد که آنان را نیروهای [دولت] قانونی اعلام کرد؛ هر چند که می‌دانست عناصر داعش و القاعده هستند».

عبدالسلام خاطر نشان کرد، پیش از حملات ائتلاف در البیضاء، «آمریکا گفت که از درخواستهای ما برای صلح و پاسخ دادن به راهکار سیاسی، خسته شده است... ولی پس از شکست نیروهای ائتلاف در البیضاء، واشنگتن، گفتمان خود را تغییر خواهد داد و از ما خواستار آتش‌بس خواهد شد».

وی خاطر نشان کرد، هر گاه عناصر وابسته به آمریکا در میدان نبرد شکست می‌خورند، واشنگتن نیز گفتمان خود را برای فریب دادن تغییر می‌دهد.

سخنگوی انصار الله همچنین گفت که اگر آمریکا در درخواستهای خود برای صلح، صادق بود، جنگ و محاصره را طی یک روز متوقف می‌کرد، ولی در این مسئله جدی نیست.

عبدالسلام بر این باور است که آمریکا در مسیر تداوم تجاوزگری و محاصره، از تاکتیکهای مختلفی استفاده می‌کند، مانند تجهیز نیروهای ائتلاف برای آغاز یک تهاجم دیگر.

وی در پایان تأکید کرد: «تا زمانی که تجاوز و محاصره متوقف نشد، ملت ما، از مقابله با متجاوزان، اشغالگران و اذناب خائن و مزدور آنان، دست بر نخواهد داشت».

آمریکا با کمک عربستان سعودی و امارات از فروردین ماه ۱۳۹۴ جنگ تمام عیاری علت یمن آغاز کرد و مدعی بود که قصد دارد «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن را بازگرداند، ولی تا کنون موفق به این کار نشده است.

پربیننده ترین خبرها