دخالت آشکار سفیر آمریکا و فرانسه در امور لبنان

دخالت آشکار سفیر آمریکا و فرانسه در امور لبنان
پنج‌شنبه 17 تير 1400 - 21:53

هشتگ های زیادی امروز پنج شنبه در لبنان ترند شد که به شرح زیر است " انفجار دبی ، #جبل علی ،# دخالت آشکار سفیرها و #احمد جبریل که در اینجا به دخالت آشکار امریکا و فرانسه با هشتگ # دخالت آشکار سفیرها می پردازیم .

العالم داغهای مجازی

پایگاه خبری شبکه المنار دیروز چهارشنبه گزارش داد که دو سفیر وانشگتن و پاریس در لبنان با حضور در عربستان به مساله لبنان می پردازند. دوروثی شیا سفیر امریکا در لبنان به همراه آن گریو سفیر فرانسه برای نشست هایی با مقامات سعودی درباره لبنان به عربستان سفر کردند .

بیانیه سفارت آمریکا حاکی است این سفر افزون بر افزایش حمایت از ارتش و نیروهای امنیت داخلی، خطرناکی وضعیت لبنان و اهمیت کمک مردمی به مردم لبنان را بررسی خواهد کرد.

کمی پیشتر پایگاه لبنانی الجدید روز پنج شنبه و با عنوان " الحریری برای قطعی کردن مساله کابینه منتظر بازگشت دو سفیر آمریکا و فرانسه از ریاض است " مطلبی منتشر کرد و اینکه " سعد الحریری رئیس جمهوری مامور تشکیل کابینه برای تعیین تکلیف مساله کابینه منتظر بازگشت یسفر فرانسه آن گریو و دوروثی شیا سفیر آمریکاست"

در همین هنگام برخی منابع به این شبکه اعلام کردند" الحریری با فراکسیون المستقبل دیدار داشته و به نمایندگان این فراکسیون گفته ادامه تاخیر در روند تشکیل کابینه هنوز لمس می شود و بار دیگر میشل عون رئیس جمهوری و جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد را به تعطیلی این روند متهم کرد و گفت : آنها دو اصل را پیش گرفته اند یا دولتی که بتوان بر نهادهای آن تسلط داشت یا اینکه دولتی وجود نداشته باشد که با این شرایط دولتی تشکیل نمی شود.

از سوی دیگر برخی منابع مطبوعاتی لبنان روز پنج شنبه اعلام کردند سعد الحریری نخست وزیر مامو رتشکیل کابینه با فراکسوین های مختلفی دیدار داشته و تحولات را به اطلاع آنان رسانده است . به گفته روزنامه جمهوری حریری دیدگاه خود را درباره تشکیل کابینه مطرح کرده و گفته لجبازی رئیس جمهوری و جبران باسیل موجب به بن بست رسیدن در این مسیر شده است.

الحریری افزود: زمانی که مسئولیت تشکیل کابینه را بر عهده گرفتم در فکر خروج از این بحرانی بودم که کشور دچار آن شده و پس از اشاره به موانع و تعطیلی ادامه دار دوت توسط عون و باسیل گفت: در هر صورت هرگز در راس دولت هر دولتی که میخواهد باشد قرار نخواهم گرفت . پیشنهاداتی دارم که از نو آنها را بررسی می کنم .

وی از فراکسیون المستقبل خواست تا نشست هایش علنی باشد و در عین حال در این مدت نشست هایی با رهبران و اعضای المستقبل و دفتر سیاسی برای ادامه این تحولات و اقدامات برگزار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها