نگرانی پنتاگون از حملات اخیر به نظامیان آمریکا در سوریه و عراق

نگرانی پنتاگون از حملات اخیر به نظامیان آمریکا در سوریه و عراق
جمعه 18 تير 1400 - 12:51

وزارت دفاع آمریکا با ابراز نگرانی عمیق از حملات اخیر به نظامیان و پایگاه‌های این کشور در سوریه و عراق، گفت واشنگتن این اقدامات را تهدیدی برای خود می‌داند.

العالم - آمریکا

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه نسبت به حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه ابراز نگرانی کرد.

کربی طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این حملات گفت: «مشخصا ما بسیار نگران هستیم. امنیت و ایمنی خدمه ما در خارج از کشور بسیار بسیار برایمان مهم است. مشاهده کرده‌اید زمانی که این امنیت و ایمنی به خطر بیافتد، ما به‌طور مناسب انتقام گرفته‌ایم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، وی همچنین افزود: «ما به دقت و با نگرانی عمیق این مسئله را زیر نظر داریم. همانطور که دیدید، دو روز پیش ما چند مجروح سطحی داشتیم. پس این چیزی نیست که ما هرگز از آن چشم‌پوشی کنیم».

سخنگوی پنتاگون در واکنش به اصرار خبرنگار آمریکایی برای اتخاذ موضعی صریح در این‌باره اظهار داشت: «آنها در این حملات، سلاح‌های مرگبار استفاده می‌کنند. نمی‌دانم چه چیز دیگری بگویم جز اینکه این یک تهدید بسیار جدی است. ما آن روز شانس آوردیم، دو نفر جراحات سطحی برداشتند. کسی نمی‌داند چه اتفاق دیگری ممکن بود رخ دهد. ما هر یک از این حملات را بسیار جدی می‌گیریم».

طی روزهای اخیر عملیات‌های متعددی علیه نظامیان و پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه انجام شد، به‌طوری که فقط در بامداد پنجشنبه سه حمله راکتی و موشکی گزارش شد.

در یکی از این حملات، سفارت آمریکا در بغداد با چندین فروند راکت و پهپاد انفجاری هدف قرار گرفت و باعث فعال‌شدن سامانه‌های ضدهوایی پایگاه سوم التوحید در این مجموعه شد.

حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در حالی ادامه پیدا می‌کند که واشنگتن سعی در به‌تأخیر انداختن گفت‌وگوهای راهبری بین عراق و آمریکا برای خروج نظامیان این کشور دارد.

نمایندگان پارلمان عراق دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق، در پانزدهم دی ماه ۱۳۸۹ به طرح خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها از کشورشان رأی مثبت داد و دولت را ملزم به اجرای این مصوبه کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها