افزایش بی سابقه آمار مرگ و میر در اتحادیه اروپا

افزایش بی سابقه آمار مرگ و میر در اتحادیه اروپا
شنبه 19 تير 1400 - 13:48

به دنبال بحران شیوع کرونا، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان مرگ و میر در طول ۶۰ سال گذشته را ثبت کرده؛ پدیده ای که منجر به کاهش جمعیت این اتحادیه شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، بر اساس برآوردهای منتشر شده از سوی دفتر آماری اتحادیه اروپا موسوم به «یورواستات»، شمار مرگ و میر در کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته آن (۲۰۱۹) در اثر بحران شیوع کرونا با ۱۱ درصد افزایش مواجه بوده و از ۴,۷ به ۵,۲ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس گزارش یورواستات، شمار مرگ و میر در سال گذشته در کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین میزان از سال ۱۹۶۱ تاکنون را ثبت کرده است؛ پدیده ای که منجر به کاهش اندکی در جمعیت این اتحادیه شده است.

لوفیگارو افزود: در مجموع ۹ کشور اتحادیه اروپا ازجمله ایتالیا، رومانی و لهستان در سال گذشته (۲۰۲۰) روند کاهشی جمعیت را تجربه کرده اند.

همچنین در این گزارش آمده است: شمار مرگ و میر در همه کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۰ از جمله در ایتالیا و اسپانیا ۱۸ درصد و در لهستان ۱۷ درصد روند افزایشی داشته است.

سازمان جهانی بهداشت از رهبران کشورهای جهان خواسته است که تا پایان ماه سپتامبر سال جاری (اوایل مهر ماه) ۱۰ درصد جمعیت خود و در سال آینده میلادی، ۷۰ درصد جمعیت خود را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند. به عقیده آدهانوم، واکسیناسیون بهترین راه برای جلوگیری از همه‌گیری، نجات جان‌ها، بهبودی اقتصاد جهانی و همچنین جلوگیری از ظهور سایر انواع خطرناک ویروس است.

به گزارش ایرنا، با افزایش شمار مبتلایان به گونه دلتا از ویروس کرونا در اروپا، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی (اوایل شهریور ماه)، دلتا به گونه غالب در قاره سبز تبدیل خواهد شد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بر این باورند که قابلیت سرایت‌پذیری ۶۰ درصد بیشتر گونه دلتا نسبت به ویروس اولیه کرونا و ظرفیت این سویه برای ایجاد جهش‌های بیشتر، در حال حاضر وضعیت همه‌گیری را به مرحله خطرناکی رسانده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۴۸ میلیون و ۷۳۸ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۵ میلیون نفر بهبود یافته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها