احتمال ابتلا کودکان به عوارض شدید کرونا اندک است

احتمال ابتلا کودکان به عوارض شدید کرونا اندک است
شنبه 19 تير 1400 - 16:59

نتایج تجزیه و تحلیل تازه ترین اطلاعات درمورد ابتلا به ویروس کرونا حاکی است که خطر بروز عوارض شدید یا مرگ در اثر ابتلا به کووید – ۱۹ در کودکان بسیار کم است.

العالم _ کرونا در جهان

اطلاعات به دست آمده از ۱۲ ماه نخست شیوع کرونا در انگلیس نشان می دهد که در این مدت، ۲۵ نفر افراد زیرا ۱۸ سال بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند.
این تحقیق همچنین مشخص کرد، کودکان و نوجوانان مبتلا به عوارض زمینه ای همچون بیماری های مزمن و معلولیت عصبی بیش از سایرین در معرض خطر هستند، اگرچه در این موارد نیز خطر بروز بیماری شدید یا مرگ اندک است.
براساس اعلام پژوهشگران در یونیورسیتی کالج دانشگاه لندن و دانشگاه های یورک، بریستول و لیورپول، مطالعات درمورد آثار ویروس کرونا بر کودکان جامع ترین تحقیق در این زمینه است که تاکنون در جهان انجام شده است.
پژوهشگران تاکید دارند در صورت در دسترس بودن واکسن کافی، واکسیناسیون برخی از کودکان قابل بررسی است.
این گروه از محققان همه داده های سازمان بهداشت عمومی انگلیس را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که افراد خردسال و نوجوانی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند، از مشکلات بهداشتی قبلی رنج می بردند.
اگرچه خطر ابتلا کودکان به طور کلی کم بود، اما کودکان و نوجوانانی که جان خود را از دست دادند، بیشتر بالای ۱۰ سال سن داشتند و از اقلیت سیاهپوست و جنوب آسیایی بودند.
با توجه به ۲۵ مورد مرگ و میر در جمعیت حدودا ۱۲ میلیون کودک در انگلیس، محققان تخمین می زنند که احتمال تلفات این گروه سنی حدود ۲ نفر در یک میلیون نفر باشد.
در یک بررسی جداگانه، دانشمندان آمار کودکان و جوانانی در انگلیس را که تا فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۹۹) به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، مورد ارزیابی قرار دادند.
در این مدت، حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کودک و نوجوان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، در حالی که شمار کودکانی که به دلیل عوارض دیگر به استثنای جراحت ناشی از حوادث بستری شدند، ۳۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر بود. همچنین از میان کودکان مبتلا به کرونا، حدود ۲۵۰ نفر به بخش مراقبت های ویژه نیاز داشتند.
از سویی، اگرچه خطر شدت بیماری کرونا یا مرگ ناشی از آن در میان کودکان ناچیز است، اما کودکان مبتلا به چند بیماری زمینه ای، چاقی یا بیماری های قلب و اعصاب بیش از سایرین در معرض خطر قرار داشتند.
پروفسور راسل واینر از پژوهشگران این تحقیق گفت که تصمیم گیری درمورد نیاز کودکان به واکسن زدن مستلزم در نظر گرفتن عوامل متعددی است.
وی در عین حال تاکید کرد در صورت در دسترس بودن واکسن به اندازه کافی، واکسیناسیون گروه های خاصی از کودکان می تواند توصیه شود.
الیزابت ویتاکر استاد کالج سلطنتی بیماری و بهداشت کودکان و امپریال کالج دانشگاه لندن نیز گفته است که پایین بودن آمار ابتلا کودکان به عوارض شدی کرونا، دلگرم کننده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها