یمن پایان کار ائتلاف سعودی را رقم می‌زند

یمن پایان کار ائتلاف سعودی را رقم می‌زند
يکشنبه 20 تير 1400 - 16:36

با وجود اقدامات خودسرانه ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و عربستان در رابطه با توقیف کشتی‌های سوخت و یا صیادان یمنی در آبهای سرزمینی یمن و ادامه حملات متجاوزان به این کشور، رزمندگان یمنی توانستند استان «البیضاء» را بازپس بگیرند و تلفات و خسارات زیادی را متحمل متجاوزان و مزدوران بکنند.

العالم كشكول

پیروزی‌ها و دستآوردهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در استان البیضاء (مرکز یمن) پس از شکست گروه‌ها و تشکیلات تروریستی در «الزاهر» و «الصومعه»، معادله بازدارندگی و مقاومت در برابر دشمنان و شکست کامل آنان را تثیبت کرد.

پیروزی نیروهای مشترک یمن در استان البیضا در مرکز یمن با شکست گروههای تروریستی در دو بخش الزاهر و الصومعه به شکلی افزاینده و با تایید مردمی قبائل البیضا که تاکیدی بر همبستگی و حمایت از نیروهای مشترک است برای تثبیت معادله بازدارندگی و مقاومت متجاوزان تا اخراج کامل آنان ادامه دارد .

پیروزی ارتش و کمیته های مردمی در برقراری امنیت القربه،الشبکه ،آل یزید، یسلم، الجماجم،الحبج و کوه استراتژیک کساد در الزاهر و دیگرپایگاههای جبهه الصومعه و الضحاک نقش داشت و شکست سنگینی به گروههای متجاوز وارد کرد علیرغم اینکه آنان از دو گروه داعش و القاعده کمک گرفته و به منظور ملتهب کردن جبهه الزاهر برای منحرف کردن افکار ارتش و کمیته های مردمی از مارب و به کارگیری آنان در جبهه جدیدی برای کاستن حجم نیروهای مشترک در شهر مارب، به استان البیضا منتقل شدند.

اما عملیات نظامی برق آسای نیروهای مشترک بر ناکامی طرح سعودی برای منحرف کردن افکار عمومی از مارب و هم چنین آمادگی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در در همه جبهه ها تاکید دارد.

صحنه های رسانه های جنگی یمن بر شدت درگیری هایی نیروهای مشترک یمن هنگام آزادسازی بخش الزاهر در استان البیضا در برابر دو گروه تروریستی داعش و القاعده مورد حمایت عربستان سعودی تاکید دارد .

این در حالی است که مردم یمن علیرغم حمله ائتلاف متجاوز به کشتی های سوخت و غذا و نقض آشکار توافق استکهلم درباره الحدیده که بیانگرلجبازی کشورهای متجاوز و زیر پا گذاشتن آشکار همه توافق ها در انظار جامعه بین الملل و سازمانهای مدعی انسانیت ، همچنان از مساله خود دفاع می کنند به گونه ای که هنوز فراورده های نفتی مربوط به برق را توقیف می کند و مشکلات شهروندان را افزایش می دهد.

به عبارتی دیگر مزدوران در برابر مشکلات ساکنان این منطقه نه تنها سکوت کرده بلکه جلوگیری از رسیدن مازوت و گازوئیل را نیز تایید کرده اند که ساکنان عدن واقع در جنوب یمن که در کنترل مزدوران متجاوز سعودی است، در اعتراض به نامناسبی وضعیت معیشتی و قطع مکرر برق در شرایط بالا گرفتن گرما اعتراض های شدیدی کردند که اثبات می کند مردم یمن درسراسراین کشور، از نقش خرابکارانه متجاوزان و مزدوران اطلاع دارند.

در پایان ، شکیبایی مردم یمن و همبستگی مردمی با ارتش و کمیته های مردمی موجب شد تا علیه نیروهای متجاوز و گروههای تروریستی در البیضا پیروز شوند تا زمینه ای برای افزایش پیشروی و پیروزی تا آزادسازی کامل یمن فراهم شود. تا مقاومت یمن به برکت وجود ارتش و کمیته های مردمی باا ثبات ،قدرت و جرات به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شود وبر ارتش های پیشرفته و سازمانها و گروههای توانمند و مورد حمایت عربستان و امریکا را علیرغم داشتن امکانات غلبه کند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها