سازمان ملل: تشدید کم‌سابقه گرسنگی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا

سازمان ملل: تشدید کم‌سابقه گرسنگی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا
سه شنبه 22 تير 1400 - 07:25

۲۱ درصد از ساکنان قاره آفریقا غذای کافی ندارند.

العالم -آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، سازمان ملل اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ میلادی گرسنگی در سطح جهان «بسیار شدیدتر» بود و به احتمال فراوان دلیل آن همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

گزارشی که به طور مشترک توسط پنج نهاد سازمان ملل تهیه شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ افزایش دامنه گرسنگی از رشد جمعیت جهان پیشی گرفته و حدود ۱۰ درصد از مردم جهان از سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی رنج می‌برند.

طبق این گزارش، بالاترین رقم افزایش گرسنگی در قاره آفریقا روی داده و تخمین زده می‌شود که در حال حاضر ۲۱ درصد از ساکنان این قاره غذای کافی ندارند.

افزایش میزان گرسنگی بیش از همه به کودکان آسیب می‌رساند و طبق ارزیابی‌های سازمان ملل حدود ۱۵۰ میلیون کودک زیر پنج سال به دلیل سوء تغذیه، قد کوتاهتری دارند و حدود ۵۰ میلیون کودک نیز به شدت لاغر هستند.

نهادهای سازمان ملل در بخشی از گزارش خود می‌گویند: «حدود ۳ میلیارد کودک و بزرگسال به دلیل گرانی شدید مواد غذایی از تغذیه سالم محرومند. در بسیاری از نقاط جهان تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا رکود اقتصادی شدیدی روی داده و در مقايسه با گذشته جمعیت بیشتری قادر نیستند حداقل مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کنند.»

در سال ۲۰۲۰ حدود ۹.۹ درصد از جمعیت جهان از سوء تغذیه رنج می‌برد در صورتی که این رقم در سال ۲۰۱۹ حدود ۸.۵ درصد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها