آکسفام: هر دقیقه ۱۱ نفر بر اثر گرسنگی در جهان جان می‌دهند

آکسفام: هر دقیقه ۱۱ نفر بر اثر گرسنگی در جهان جان می‌دهند
شنبه 19 تير 1400 - 08:33

بنا بر اعلام آکسفام، در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان بر اثر گرسنگی می‌میرند.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، «آکسفام»، یکی از بزرگترین موسسات خیریه جهان که در زمینه مقابله با فقر و بی‌عدالتی فعالیت می‌کند، اعلام کرد هر دقیقه ۱۱ نفر بر اثر گرسنگی در سراسر جهان می‌میرند و جمعیتی که با وضعیت مشابه قحطی روبرو است طی یک سال گذشته شش برابر شده است.
آکسفام در گزارشی با عنوان «گرسنگی، ویروس چندگانه» اعلام کرد تعداد قربانیان قحطی و گرسنگی از قربانیان بیماری کووید-۱۹ که در هر دقیقه حدود ۷ نفر را می‌کشد بیشتر است.
ابی مکسمن، از مدیران ارشد آکسفام گفت: «این ارقام وحشتناک هستند و باید به خاطر داشت که اکثر این جمعیت علاوه بر گرسنگی با معضلات دیگری نیز روبرو است.»
به گفته این موسسه خیریه، در حال حاضر حدود ۱۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان با حدی از قحطی و کمبود شديد مواد غذایی روبرو هستند و این تعداد به نسبت سال گذشته حداقل ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است. دلیل یک سوم از قحطی‌ها در جهان جنگ و درگیری‌های مسلحانه است.
ابی مکسمن افزود: «تداوم شیوع ویروس و پیامدهای بحران کرونا و تشدید بحران‌های اقلیمی بیش از ۵۲۰ میلیون نفر را به آستانه قحطی سوق داده است. دولت‌ها و گروه‌های مسلح رقیب به جای مقابله با همه گیری ویروس با یکدیگر می‌جنگند و این باعث وخامت شرایط زندگی مردمی شده که به شدت از پیامدهای تغییرات اقلیمی و بحران‌های اقتصادی آسیب دیده‌اند.»
موسسه آکسفام در گزارش خود می‌گوید طی یک سال گذشته با وجود بحران کرونا بودجه نظامی کشورهای جهان حداقل ۵۱ میلیارد دلار افزایش یافته و این رقم شش برابر بودجه‌ای است که سازمان ملل برای ریشه‌کن کردن گرسنگی در سراسر جهان به آن نیاز دارد.
ابی مکسمن افزود: «قطع دسترسی مردم به مواد غذایی و تحمیل گرسنگی کماکان به عنوان یک ابزار در جنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شرایطی که شبکه توزیع و بازارهای مواد غذایی بمباران می‌شوند و یا مزارع و دام‌های مردم نابود می‌شوند، امنیت غذایی از بین می‌رود.»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها