درخواست الحریری از عون برای تعویق نشست امروز به فردا

درخواست الحریری از عون برای تعویق نشست امروز به فردا
سه شنبه 22 تير 1400 - 19:23

"سعد الحریری" مامور تشکیل دولت جدید لبنان امرو در تماس تلفنی با "میشل عون " رئیس جمهوری این کشور ، خواهان تعویق در نشست بین دو طرف شد.

العالم لبنان

درخواست الحریری برای تاخیر در برگزاری نشستی که قرار بود امروز برگزار شود، و موکول شدن آن به فردا (چهارشنبه) درحالی مطرح شده که الحریری همچنان میان تصمیم به تشکیل کابینه جدید یا انصراف از تشکیل کابینه سرگردان است.

منابع لبنانی براین باورند که هفته جاری، هفته ای سرنوشت ساز خواهد بود. این در شرایطی است که مامور تشکیل کابینه ، قرار است روز چهارشنبه برای دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به قاهره برود.

هیچ تحول جدیدی در رابطه با موضوع تشکیل دولت جدید لبنان حاصل نشده است و این امر مرهون رایزنی های خارجی است. همزمان بحرانهای مختلف اعم از برق و فرآورده های سوختی و دارو تشدید شده و قیمت دلار و مواد غذایی به شکل جنون آور افزایش یافته است.

درحالیکه هیچ مساله جدیدی در ارتباط با تشکیل دولت حاصل نشده، بحران برق تشدید شده و هیچ راه حلی برای این بحران و بحران های دیگر وجود ندارد.

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، بعد از اینکه سعد الحریری همه توجیه ها و بهانه ها را برای تشکیل دولت به کار گرفت، وضعیت تشکیل دولت مشخص است و به نظر می رسد که الحریری بیش از هر زمان دیگری به انصراف از تشکیل دولت نزدیک تر است ، حتی بدون اینکه توافقی درباره جایگزین او حاصل شده باشد.

این درحالیست که قیمومیت بین المللی بر لبنان وقاحت بیشتری پیدا کرده است، و فرانسوی ها اعلام کرده اند که پایان ماه جاری ، موعد اعمال تحریم های اروپا بر مسئولانی است که در راه تشکیل دولت لبنان مانع تراشی می کنند.

انصراف الحریری از تشکیل دولت ، بیش از هر زمان دیگری واضح و آشکار است . همه شواهد حاکی از آن است که سعد الحریری از مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه الجدید به عنوان تریبونی برای اعلام انصراف از تشکیل دولت استفاده کند. اما درصورت ارائه ترکیب کابینه جدید، ممکنست که رئیس جمهور با آن موافقت نکند، و این احتمالا گام اخیر قبل از انصراف از تشکیل دولت خواهد بود و تشکیل دولت محقق نخواهد شد. با توجه به این که شب گذشته ، اطلاعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه وی احتمالا به بعبدا خواهد رفت.

پربیننده ترین خبرها