کاهش چشمگیر علاقه به المپیک توکیو در جهان

کاهش چشمگیر علاقه به المپیک توکیو در جهان
چهارشنبه 23 تير 1400 - 08:41

بنا بر نتایج یک نظرسنجی، مردم در مناطق مختلف جهان اشتیاق اندکی به مسابقات المپیک ژاپن نشان می‌دهند.

العالم _ ورزشی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بنا بر یک نظرسنجی مؤسسه ایپسوس که در ۲۸ کشور مختلف انجام شده است، علاقه به نتایج و مسائل مرتبط با المپیک توکیو اندک ارزیابی می‌شود.

انصراف بسیاری از ورزشکاران مشهور از حضور در بازی‌های المپیک و نگرانی از تشدید شیوع ویروس کرونا از دلایل کاهش علاقه به المپیک پیش رو محسوب می‌شود و این بی‌انگیزگی در میان مردم ژاپن چشمگیرتر از سایر کشورهاست.

بنا بر نظرسنجی ایپسوس، تنها ۴۶ درصد از مردم در جهان به المپیک توکیو علاقه نشان می‌دهند اما این رقم در مناطق مختلف دستخوش تغییر می‌شود. برای مثال، رقم علاقه به المپیک در ژاپن -- میزبان مسابقات -- کمتر از ۳۵ درصد است.

در مسابقات المپیک توکیو که از ۹ روز دیگر آغاز می‌شود، هیچ فردی برای تماشای ورزشکاران مجوز ورود ندارد. متولیان از مردم خواسته اند به دلیل شرایط ویژه مرتبط با کووید-۱۹ این مسابقات را از تلویزیون تماشا کنند. در نظرسنجی ایپسوس آمده است تنها ۲۲ درصد از ژاپنی‌ها معتقدند این مسابقات باید برگزار شود.

راجر فدرر، قهرمان نامدار سوئیسی تنیس جهان، آخرین ورزشکاری است که از تصمیم خود برای عدم حضور در بازی‌های المپیک ژاپن خبر می‌دهد. وی آسیب زانو را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرده است.
بازی‌های المپیک توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته میلادی برگزار نشد، ۲۳ جولای تا ۸ آگوست (۱ تا ۱۷ مرداد) برگزار می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها