کرونا | بازگشت محدودیت‌ها به بیشتر مناطق کره‌جنوبی

کرونا | بازگشت محدودیت‌ها به بیشتر مناطق کره‌جنوبی
چهارشنبه 23 تير 1400 - 09:58

کره‌جنوبی با موج جدیدی از شیوع بیماری کووید-۱۹ مواجه شده است.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دولت کره‌جنوبی روز چهارشنبه و پس از آن که با افزایش چشمگیر روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ مواجه شد، محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا را در بیشتر مناطق کشور اعمال کرد. آمار رسمی از ابتلای هزار و ۶۱۵ نفر در روز سه‌شنبه به کووید-۱۹ در این کشور خبر می‌دهد که یک رکورد محسوب می‌شود. پیش‌تر این رکورد جمعه گذشته با ابتلای هزار و ۳۷۸ نفر ثبت شده بود.

تشدید نگرانی‌ها درباره شیوع سویه دلتا و کُند شدن کمپین واکسیناسیون در هفته‌های اخیر سبب شده است تا دولت کره‌جنوبی برای افزایش محدودیت‌های فاصله‌گذاری به «سطح ۲» وارد عمل شود. کره‌جنوبی از ۴ سطح مختلف برای طبقه‌بندی محدودیت‌های فاصله‌گذاری استفاده می‌کند.

بنا بر محدودیت‌های مرتبط با فاصله‌گذاری سطح ۲، اجتماعات بیش از ۸ نفر ممنوع است و رستوران‌ها و کافیشاپ‌ها تنها تا نیمه‌شب مجوز فعالیت دارند. این در حالی است که اعمال محدودیت‌های «سطح ۴» (شدیدترین سطح محدودیت) از روز دوشنبه در بیشتر مناطق سئول -- پایتخت -- آغاز شده است که اجتماعات بیش از ۲ نفر را پس از ساعت ۶ عصر ممنوع می‌کند.

اکنون ۱۷۱ هزار و ۹۱۱ نفر در کره‌جنوبی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و ۲ هزار و ۴۸ نفر بر اثر آن جان باخته اند. این در حالی است که از جمعیت ۵۲ میلیونی کره‌جنوبی تنها ۳۰.۶ درصد دست‌کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این رقم در برخی کشورها از ۶۰ درصد تجاوز می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها