نخست وزیر انگلیس شبکه‌های اجتماعی را تهدید به جریمه کرد

نخست وزیر انگلیس شبکه‌های اجتماعی را تهدید به جریمه کرد
چهارشنبه 23 تير 1400 - 19:04

نخست وزیر انگلیس شبکه‌های اجتماعی مستقر در این کشور را تهدید کرد که درصورت عدم مقابله با محتواهای نژادپرستانه جریمه سنگینی را متحمل می‌شوند.

العالم ـ اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، که دیروز با نمایندگان فیس‌بوک، توئیتر، تیک‌تاک، اسنپ‌چت و اینستاگرام در دفتر نخست وزیری دیدار کرد، امروز در نشست پرسش و پاسخ از نخست وزیر در پارلمان گفت: برای آن ها روشن ساختم که به این مشکل در لایحه صدمات آنلاین پرداخته خواهد شد و اگر محتواهای نژادپرستانه را حذف نکنند ۱۰ درصد از درآمد جهانی خود را جریمه خواهند شد.

اعتراضات ضد نژادپرستی در انگلیس پس از آن بالا گرفته که برخی هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس پس از شکست این تیم مقابل ایتالیا در چارچوب مسابقه یورو ۲۰۲۰ حملات نژادپرستانه‌ای را علیه مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا بازیکنان رنگین پوست تیم انگلیس منتشر کرده‌اند. در ضربات پنالتی که پس از نتیجه یک بر یک در زمان ۱۲۰ صورت گرفت، این سه بازیکن موفق نشدند ضربات خود را گل کنند و هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفتند.

نخست وزیر انگلیس، پلیس لندن و اتحادیه فوتبال انگلیس تاکنون با صدور بیانیه‌هایی حملات نژادپرستانه را محکوم کرده‌اند. فدراسیون پلیس لندن هم ضمن محکوم کردن حمله هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس به ماموران، آن‌ها را عده‌ای اراذل خواند. این نهاد انگلیسی که ۳۰ هزار تن از فرماندهان، افسران عالی‌رتبه و کارکنان پلیس لندن در آن عضویت دارند با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد اعلام کرد که این افراد باید از خود شرمسار باشند. آنها هوادار نیستند، بلکه عده‌ای اراذل هستند.

مخالفان نژادپرستی در انگلیس با راه‌اندازی طوماری خواستار منع ورود نژادپرستان به ورزشگاه برای تماشای مسابقات فوتبال شده‌اند. در طومار یاد شده که به‌صورت الکترونیکی در تارنمای معتبر «چینج» راه‌اندازی شده آمده است: ما از دولت و انجمن فوبتال می‌خواهیم تا آن‌هایی را که به صورت برخط یا غیر از آن حملات نژاپرستانه صورت دادند از شرکت در تمام مسابقات فوتبال محروم کنند. این طومار دو روز پیش راه اندازی و تاکنون موفق به جذب یک میلیون و ۲۶ هزار امضاء شده است.

نخست وزیر انگلیس امروز در پارلمان با بیان اینکه کسی حق ندارد به بازیکنان فوتبال توهین کند تائید کرد که از این پس از ورود تماشاگران سابقه‌دار به داخل ورزشگاه خودداری خواهد شد. وی تصریح که در این زمینه هیچ اما و اگری وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و ایتالیا یکشنبه شب در فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ و از ساعت ۲۳: ۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف یکدیگر رفتند و پس از تساوی ۱ – ۱، تیم ایتالیا توانست در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر دو حریف خود را شکست داده و قهرمان این رقابت‌ها شود.

بالغ بر ۶۵ هزار تن از هواداران تیم ملی فوتبال ایتالیا و انگلیس، از جمله ویلیام (فرزند ولیعهد انگلیس) به همراه خانواده‌اش برای مشاهده مسابقه فوتبال در ورزشگاه ومبلی حضور داشتند. اما شکست مدعیان فوتبال مقابل گلادیاتورهای ایتالیایی، بار دیگر چهره هواداران این تیم را که همواره با ایجاد اغتشاش در حاشیه مسابقات خبرساز می‌شوند نمایان کرد تا این‌بار شمال غرب لندن را، محلی که ورزشگاه ومبلی در آن قرار دارد به آشوب بکشند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که آن‌ها در خیابان‌های اطراف ورزشگاه زباله پرت کرده و نظم شهر را به هم می‌زنند. برخی هواداران هم از تیرهای برق بالا رفته و خود را به پایین پرت می‌کردند. پیش از آغاز مسابقه هم صدها تن از هواداران تیم انگلیس با محافظان ورزشگاه ومبلی درگیر و بدون خرید بلیت وارد شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها