سامانه گنبدآهنین در جنگ غزه جنگنده اسرائیلی را ساقط کرد

سامانه گنبدآهنین در جنگ غزه جنگنده اسرائیلی را ساقط کرد
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 03:13

رسانه‌های عبری زبان چهارشنبه شب فاش کردند که سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین" در جریان جنگ اخیر غزه (۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت ماه) به طور اشتباهی به یک جنگنده اسرائیلی شلیک کرده است.

العالم-فلسطین اشغالی

کانال خصوصی ۱۳ رژیم صهیونیستی که یک شبکه خصوصی است، در این باره گزارش داد، سامانه گنبد آهنین اشتباهی به جنگنده اسرائیلی شلیک کرده است که قبل از اصابت منفجر و ترکش‌های آن با این جنگنده برخورد کرده و موجب سقوط هواپیما شده است.

براساس این گزارش، این موشک که برای مقابله با یک موشک شلیک شده از نوار غزه هدف گیری شده بود، مسیر خود را به سوی جنگنده اف ۱۵ اسرائیلی که در مسیر رهگیری این موشک قرار داشت تغییر داده است.

اپراتورهای گنبد آهنین چند ثانیه پیش از آن که این موشک به بدنه هواپیما اصابت کند آن را سرنگون کردند، هرچند ترکش‌های آن به هواپیما اصابت کرده و موجب سرنگونی این هواپیما شد. در این حادثه هیچ یک از سرنشینان جنگنده آسیب ندیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تحقیقات در مورد این حادثه که از آن به یک حادثه "پیچیده" تعبیر شده است جریان دارد.

این نخستین باری نیست که گنبد آهنین یک هدف خودی را مورد اصابت قرار داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز ۲۵ ماه می گذشته (۴ خرداد) اعلام کرد، در جریان جنگ اخیر با نوار غزه سامانه‌ گنبد آهنین به صورت اشتباهی یک پهپاد ارتش این رژیم را پس از شناسایی به عنوان یک پرنده متخاصم، رهگیری کرده است.

گنبد آهنین یک سیستم دفاعی است که رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های میان برد و کوتاه برد ساخته است.

عملکرد سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی برغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، اخیرا در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز شده است.

ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین درحالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی پس از پایان جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه مدعی بود که این سامانه دفاعی بیش از ۹۰ درصد از موشک‌های ارسالی از نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی را که بیش از ۴ هزار موشک برآورد شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

پربیننده ترین خبرها