سخنگوی گردان‌های قدس: گنبد آهنین، مغلوب گروه‌های مقاومت شد

سخنگوی گردان‌های قدس: گنبد آهنین، مغلوب گروه‌های مقاومت شد
سه شنبه 22 تير 1400 - 08:01

سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: سامانه گنبد آهنین در مقابل موشک‌های مقاومت کاملا شکست خورد.

العالم - فلسطین اشغالی

ابوحمزه دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه الجزیره افزود: گروه‌های مقاومت در نبرد شمشیر قدس با ضد تاکتیک توانستند، بر سامانه گنبد آهنین اسرائیل غلبه کنند.

وی ادامه داد: موشک‌های مقاومت از شهرک‌های اطراف غزه عبور کرده و به شهرهای تل آویو، هرتزلیا، نتانیا و بئرالسبع در عمق سرزمین‌های اشغالی رسید و دستاوردهای نظامی بزرگی داشت.

ابوحمزه اضافه کرد: همه این موشک‌ها ساخت صنعت نظامی گردان‌های قدس بود که با وجود محاصره کامل نوار غزه ساخته شد.

وی بیان کرد: موشک‌هایی داریم که رونمایی نکرده و تاکنون از آنها استفاده نکرده‌ایم.

سخنگوی گردان‌های قدس تاکید کرد: ادعای اینکه گنبد آهنین، ۹۰ درصد موشک‌های مقاومت را سرنگون کرده، دروغی بیش نیست.

ابوحمزه اظهار داشت: مقاومت، تاکتیک‌های جدیدی را در نبرد شمشیر قدس به کار گرفت که در نبرد بنیان مرصوص به کار نگرفته بود ولی همان نتایج را در بر داشت.

وی تصریح کرد: شلیک گسترده همزمان موشک‌ها که گاهی به ۱۰۰ موشک می‌رسید، توانایی و کارآیی گنبد آهنین را به شدت کاهش داد.

ابوحمزه خاطر نشان کرد: قبل از موشکباران مناطقی از سرزمین‌های اشغالی، اطلاعاتی را درباره وجود کودکان در آن مناطق دریافت می‌کردیم که باعث می شد عملیات را متوقف کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت ۱۲ روز از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد، ولی فکر نمی‌کرد که با پاسخ کوبنده موشکی جبهه مقاومت فلسطین روبرو شود.

شاحه نظامی دو «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در ۱۲ روز جنگ با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرده‌اند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

همین اقدام موجب شد که کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه با آتش بس موافقت کند.

پربیننده ترین خبرها