معاون اشرف غنی: دولت افغانستان صلح با حاکمیت انحصاری را نمی‌پذیرد

معاون اشرف غنی: دولت افغانستان صلح با حاکمیت انحصاری را نمی‌پذیرد
پنج‌شنبه 24 تير 1400 - 15:46

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت که طالبان به دنبال کسب قدرت انحصاری است و دولت نیز صلح با حاکمیت انحصاری را نمی‌پذیرد.

العالم - جهان اسلام

«سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در دیدار با تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور گفت که طالبان تغییری نکرده است و برای کسب قدرت انحصاری تلاش می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان، صلح با حاکمیت انحصار را نخواهد پذیرفت و مورد پذیرش جامعه بین‌المللی نیز نیست.

معاون اشرف غنی اظهار داشت که صلح را در کنار دفاع و مبارزه قاطعانه نفی نمی‌کنیم اما صلحی را که حاکمیت انحصاری بر ما تحمیل کند را به هیچ طریقی نخواهیم پذیرفت.

دانش گفت که مشارکت عادلانه و حکومت فراگیر با حفظ ارزش‌های حقوق بشری، مطالبه‌ عمومی و داعیه‌ تاریخی مردم افغانستان است اما طالبان با آن مشکل دارد.

وی با تاکید بر وحدت در داخل افغانستان ادامه داد که وحدت، یک‌پارچگی و وفاق ملی از ضرورت‌های اصلی در مقابله با «دشمن» مشترک است.

معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان نگرانی از خروج نیروهای خارجی از این کشور را موضوعی گذرا عنوان کرد و گفت که وضعیت به حالت عادی باز خواهد گشت.

«شیر محمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر چندی قبل در کنفرانس ویدئویی با نمایندگان و سفیران آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس، نروژ، فرانسه، ایتالیا و سازمان ملل گفت که این گروه از ابتدا خواستار حل مشکلات افغانستان از طریق گفت‌وگو بود.

استانکزی اظهار داشت که این گروه خواستار انحصار قدرت نیست و می‌خواهد از طریق مذاکرات صلح یک نظام اسلامی قوی در افغانستان بوجود آید.

پربیننده ترین خبرها