پیام های 5 عملیات علیه پایگاه های اشغالگران آمریکایی در سوریه

پیام های 5 عملیات علیه پایگاه های اشغالگران آمریکایی در سوریه
جمعه 25 تير 1400 - 15:12

پایگاه های اشغالگران آمریکایی در سوریه که در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی است درست از ابتدای بحران مانند روز اولش است و فقط ساکنان منطقه برای ابراز مخالفت با حضور آمریکابه  گشتی ها و کامیون ها سنگ پرتاب کردند  اما امروز با هدف گیری پایگاه های مشابه معادله تغییر یافته و وارد مرحله جدیدی شدیم .

العالمدرگوشی

بدون شک دولت سوریه و حتی هم پیمانانش از آغاز مقابله مستقیم با امریکا نه فقط به خاطر توان نظامی اش بلکه به خطر تنوع جنایت هایش در حق مردم درست مانند عراق ،افغانستان در گذشته و هم اکنون سوریه و لبنان ناتوان هستند. به همین جهت روش مقاومت مردمی برای مجبور کردن اشغالگران امریکایی به خروج شانس بیشتری دارد اگرچه طولانی شود اما در کوتاه مدت، فشاری بر امریکا برای تغییر سیاست هایش در سوریه به ویژه در ارتباط با تحریم ها و کمک های انسانی از سویی و از سوی دیگر غارت منظم ثروت های مردم سوریه و در مقابل بحرانی بودن وضعیت معیشتی در مناطق غارت زده خواهد بود.

عملیات مقاومت مردمی، در کمترازدوهفته 5 بار پایگاههای امریکایی را نشانه گرفت ،4 بار به چاه نفتی العمر و بار پنجم میدان کنیکو در ریف دیرالزور شرقی که بیانگر مخالفت مردم با حضور امریکا و غارت ثروتهایشان در منطقه است.

امریکا این عملیات را جدی تلقی کرد و سریعا سامانه های دفاع هوایی جدیدی نصب کرد و تجهیزات نظامی از عراق آورد. نیروهای اشغالگر امریکایی هم چنین به پاکسازی مناطق و روستاهای مجاور پایگاه های خود پرداخت در حالی که قسد اعلام بسیج کرد و از بالاترین سطح آمادگی خود خبر داد زیرا در نهایت بزرگترین بازنده در صورت عقب نشینی اشغالگران امریکایی از اراضی سوریه آنان هستند.

مشخص نیست این حملات امریکا را به کاهش فشارهای اقتصادی مردم سوریه و پذیرفتن حق دولت سوریه در کنترل اراضی خود واخواهد داشت یا خیر اما این کشور در هر صورت نمی تواند دولت سوریه را مسئول این حملات بداند زیرا خودش می داند افزون بر تنفر مردم از اقدامات قسد هم پیمان اصلی اش در منطقه، حضورش در شمال و شمال شرق سوریه با مخالفت مردم روبروست . بنابراین امریکا نخست به تحکیم پایگاه های خود می پردازد و سپس طبق عادت به عملیات خونین انتقام جویانه روی می آورد مگر اینکه به جای خشونتی که در مناطق عشائری اشغال شده بدان مشهور است ، آتش بس را بپذیرد و کمی نرمش از خود نشان دهد.

پربیننده ترین خبرها