در گفتگو با العالم مطرح شد؛

خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق چه پیامی دارد؟

خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق چه پیامی دارد؟
شنبه 26 تير 1400 - 12:29

جواد الهنداوی سفیر پیشین عراق در اتحادیه اروپا تاکید کرد که کنار رفتن مقتدی صدر از انتخابات نشان دهنده ناامیدی او از روند سیاسی در عراق و آزردگی اش از چندپارگی در کشور و اختلافات منطقه ای و بین المللی است از همین رو خروج جریان صدر بیش از آنکه کناره گیری باشد، نوعی ناامیدی است.

العالم-عراق

این سیاست مدار عراقی در گفتگو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث خاطرنشان کرد که مقتدی صدر پس از روزها یا هفته های اندکی به روند سیاسی باز خواهد گشت، اما نه با بیانیه بلکه به صورت عملی و واقع بینانه، زیرا دفترهایی که وابسته به حزب سائرون هستند همچنان درحال فعالیت هستند و مقتدی صدر نیز به نرمی به کار خود باز خواهد گشت.

الهنداوی تاکید کرد که در تمام دولت هایی که از سال 2004 تا کنون در عراق تشکیل شده، بخصوص در پست های وزارتی دولت ایاد علاوی و ابراهیم الجعفری و نوری المالکی، جریان صدری حضور بسیار مهم و موثری داشته است. این جریان در دولت المالکی 8 وزیر در کابینه داشته و مشارکت آن در عرصه سیاسی بسیار فعال بوده است.

این کارشناس عراقی افزود: کناره گرفتن مقتدی صدر نشان دهنده ناامیدی او از وضعیت کنونی عراق است و در عین حال نوعی ایجاد آمادگی برای انتخابات پیش رو است. این اقدام درواقع عقب نشینی نیست بلکه با هدف ایجاد پیشرفت بیشتر در صحنه سیاسی است.

الهنداوی ادامه داد: کناره گرفتن صدر نشان دهنده ناخشنودی او از عملکرد دولت عراق است و به نوعی به قصد دارد به مردم اعلام کند که مسئولیت اوضاع نابسامان عراق بر گردن او نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها