پاشینیان: باکو به دنبال آغاز یک جنگ جدید در قره‌باغ است

پاشینیان: باکو به دنبال آغاز یک جنگ جدید در قره‌باغ است
شنبه 26 تير 1400 - 18:59

نخست‌وزیر موقت ارمنستان ادعا کرد که جمهوری آذربایجان در صدد راه‌اندازی یک جنگ تازه در منطقه قره باغ کوهستانی و مرز دو کشور است.

العالم - اروپا

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر موقت ارمنستان امروز (شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا مدعی شد که جمهوری آذربایجان قصد دارد درگیری‌های نظامی جدیدی را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در مرز ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان آغاز کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، پاشینیان در این خصوص گفت: «طبق اطلاعاتی که از منابع غیررسمی به دست آمده است، (جمهوری) آذربایجان قصد دارد درگیری‌های نظامی جدیدی را در آرتساخ (قره باغ کوهستانی) و در مرز ارمنستان و آذربایجان به راه اندازد. نشانه‌هایی از این موضوع را امروز در بخش نخجوان مرز ارمنستان و آذربایجان شاهد هستیم. اقدامات تحریک‌آمیز آذربایجان به ما اجازه نمی‌دهد کار در زمینه تعیین مرزها را آغاز کنیم».

وی سپس در ادامه برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری آذربایجان درباره مسئله قره باغ گفت که ایروان برای ازسرگیری فرایند مذاکرات در خصوص حل و فصل نهایی درگیر‌های قره باغ در چارچوب گروه مینسک آمادگی دارد.

نخست‌وزیر موقت ارمنستان در این خصوص توضیح داد: «اعمال زور و ارتکاب جرایم گسترده، کمکی به حل درگیری‌های قره باغ نمی‌کند. حل این موضوع تنها از طریق مذاکرات تحت حمایت گروه مینسک امکانپذیر است».

وی سپس با اشاره به این موضوع ادامه داد: «من قبلاً نیز چندین بار گفته‌ام که ارمنستان آمادگی از سرگیری فرایند مذاکرات مطابق با شروط بیانیه ۱۳ آوریل گروه مینسک را دارد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها