تظاهرات مردمی در رام الله؛ معترضان خواستار سرنگونی تشکیلات خودگردان شدند

تظاهرات مردمی در رام الله؛ معترضان خواستار سرنگونی تشکیلات خودگردان شدند
شنبه 26 تير 1400 - 22:32

دهها نفر از معترضان فلسطینی شامگاه امروز شنبه اعتراضاتی برگزار و تأکید کردند که رئیس تشکیلات خودگردان مشروعیت خود را از دست داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

دهها نفر از معترضان فلسطینی شامگاه امروز شنبه تجمع اعتراضی در محکومیت قتل «نزار بنات» فعال سیاسی این کشور برگزار کردند.

خبرگزاری صفا گزارش داد، این تظاهرات در مرکز شهر رام الله واقع در کرانه باختری برگزار شد و معترضان برکناری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان شعار می‌دادند: «عباس... گوش کن... کرامت ما، زیر پا له نخواهد شد... هر کس از ما بپرسد که چه کسی هستیم... ما [می‌گوییم که] صدای مظلومان هستیم».

معترضان با تأکید بر اینکه «ما در هر جایی حضور خواهیم داشتیم و خواستار آزادی هستیم»، خطاب به عباس گفتند: «ای کسی که مشروعیت خود را از دست داده‌ای.. عباس... برو... برو.. ملت خواستار سرنگونی این نظام است».

معترضان همچنین خطاب به حسین الشیخ وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان نیز گفتند که این آخرین بار است و باید او نیز قدرت را ترک کند.

در این اعتراضات، «غسان بنات» برادر نزار نیز تأکید کرد که پرونده قتل وی جز با «موافقت مردمی»، بسته نخواهد شد.

وی خطاب به عباس گفت: «پیام من به عباس این است که خواه نا خواه، چاره‌ای نداری جز اینکه بروی... تا اینکه مردم، نظام سیاسی را ایجاد کنند و حکومت تشکیل شود».

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره تحرکات آمریکا برای احیای روند سازش در فلسطین، منابع آگاه خبر دادند، واشنگتن و تل‌آویو در تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی کرانه باختری به ازای تعیین جانشین برای رئیس تشکیلات خودگردان هستند.

در همین ارتباط، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان پنجم تیر ماه جاری در لباس غیرنظامی، به تظاهرات شهروندان رام الله در محکومیت جنایت ترور فعال فلسطینی حمله کردند.

نزار بنات منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، «تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد».

پربیننده ترین خبرها