توافق اوپک پلاس برای افزایش عرضه نفت

توافق اوپک پلاس برای افزایش عرضه نفت
يکشنبه 27 تير 1400 - 18:00

وزرای کشورهای عضو اوپک پلاس روز یکشنبه در زمینه افزایش عرضه نفت از ماه اوت (مرداد) به توافق دست یافتند.

العالم - اروپا

این گروه که متشکل از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی چون روسیه است، در زمینه سهمیه جدید تولید از ماه می ۲۰۲۲ توافق کردند تا اختلافات بین عربستان و امارات متحده عربی از میان برداشته شود.

اوپک پلاس سال گذشته در میانه رکود تقاضا ناشی از همه گیری کرونا و کاهش قیمت ها، تولید خود را به طور بی سابقه ای به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رساند.

براساس توافق جدید، تولید کنندگان عمده نفت تولید را به میزان 400 هزار بکشنه در روز از ماه اوت تا دسامبر امسال افزایش می دهند.
این گروه موافقت کرده بود که توافق کلی اش را از تاریخ قبلی آوریل ۲۰۲۲ به پایان سال ۲۰۲۲ تمدید کند تا در صورت توقف بهبودی جهانی ناشی از شیوع گونه های جدید ویروس کرونا، فضای بیشتری برای مانوردهی باقی بماند.
در حالی که ریاض و امارات از افزایش فوری تولید حمایت کرده بودند، امارات با ایده عربستان مبنی بر تمدید توافق تا دسامبر ۲۰۲۲ بدون گرفتن سهمیه تولید بیشتر مخالفت کرده بود.
اوپک پلاس برای فائق آمدن بر این اختلاف با سهمیه های جدید تولید برای برخی اعضا از جمله امارات، عربستان، روسیه، کویت و عراق از ماه می سال ۲۰۲۲ موافقت کرد.
طبق محاسبات رویترز، این اصلاحیات کلی از ماه می سال آینده میلادی رقم ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز به میزان عرضه جهانی نفت می افزاید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها