مردم غزه تجمع اعتراضی برگزار کردند

مردم غزه تجمع اعتراضی برگزار کردند
يکشنبه 27 تير 1400 - 22:28

مردم فلسطین در غزه با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار پایان محاصره این باریکه شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

این تجمع اعتراضی روز یکشنبه در شرق غزه برگزار شد و شرکت کنندگان با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود «باید محاصره غزه برداشته شود» به ادامه محاصره ۱۵ ساله این باریکه اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تجمع همچنین خواستار بازسازی ویرانی‌های برجای مانده از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به این باریکه شدند.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در این تجمع شرکت داشت، از طرف‌هایی که در برقراری آتش بس و توقف حملات به غزه نقش داشتند خواست تا با فشار بر رژیم صهیونیستی به محاصره غزه پایان دهد.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه محاصره غزه هشدار داد و گفت: محاصره این باریکه بر زندگی مردم در همه بخش‌ها تاثیر گذاشته است.

۷۰ درصد جمعیت غزه را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و مردم این منطقه از آب آشامیدنی، برق و دارو محروم هستند. بیش از ۸۰ درصد آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری بیش از ۵۰ درصد است و ساکنان غزه حتی اجازه سفر به خارج از این باریکه را نیز ندارند.

اقدام‌های رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراض‌های جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این رژیم با محاصره غزه و بستن گذرگاه‌های مرزی مانع ورود کمک‌های نهادهای بین المللی به این منطقه می‌شود.

پربیننده ترین خبرها