الجزایر سفیر خود در مغرب را فراخواند

الجزایر سفیر خود در مغرب را فراخواند
يکشنبه 27 تير 1400 - 23:50

الجزایر در اعتراض به اظهارات دیپلمات مغربی درباره استقلال منطقه القبائل الجزایر، سفیر خود در رباط را فراخواند.

العالم - الجزایر

تلویزیون النهار الجزابر اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور امروز یکشنبه سفیر خود در رباط را برای رایزنی فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه الجزایر آمده است که اقدام الجزائر به این دلیل بوده است که رباط به درخواست الجزیره درباره لزوم ارائه توضیح درباره اظهارات سفیر مغرب در سازمان ملل پاسخ مثبت و مناسبی نداده است.

سفیر مغرب در الجزایر اخیرا با توزیع یک یادداشت رسمی در اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد در نیویورک خواهان حمایت از رباط برای استقلال منطقه القبائل الجزایر شده بود.

در بیانیه وزارت خارجه الجزایر آمده است: مغرب می‌بایست فورا موضع نهایی خود را در مورد وضعیت بسیار خطرناک ناشی از اظهارات رد شده سفیر خود در نیویورک روشن کند.

وزارت خارجه الجزایر گفت: با توجه به ارائه نشدن هیچ پاسخ مناسب و مثبتی از سوی طرف مغربی، امروز تصمیم گرفته شد که سفیر الجزائر در رباط فورا برای رایزنی فراخوانده شود و الجزائر بررسی تدابیر دیگر متناسب با تحولات مربوط به این قضیه را هم منتفی نمی‌داند.

رسانه‌های مغربی به نقل از «عمر هلال» سفیر کشورشان در سازمان ملل نوشته بودند که او در نشست کشورهای عضو عدم تعهد در روزهای سیزدهم و چهاردم جولای جاری خواستار استقلال مردم القبائل در الجزائر شده و یک یادداشت رسمی را توزیع کرده که شامل نقشه الجزائر بدون منطقه القبائل بوده است.

وزارت خارجه الجزایر اظهارات این دیپلمات مغربی را خطرناک و غیرمسئولانه توصیف و تأکید کرده بود که این بخشی از یک تلاش کوته فکرانه و بیهوده است که هدف آن ایجاد یک وضعیت شرم آور سردرگمی بین مسئله استعمارزدایی به رسمیت شناخته شده توسط جامعه بین المللی و توطئه علیه وحدت ملت الجزایر است.

احزاب الجزایری نیز اظهارات دیپلمات مغرب را اعلام جنگ علیه الجزائر خواندند و از مقامات کشورشان خواستند موضع قاطعی در پاسخ به یادداشت مغرب در سازمان ملل اتخاذ کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها