تحریم المپیک توکیو از سوی تویوتا

تحریم المپیک توکیو از سوی تویوتا
دوشنبه 28 تير 1400 - 12:36

شرکت خودروسازی تویوتا المپیک توکیو را تحریم کرد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت تویوتا اعلام کرد آگهی های تبلیغاتی مربوط به المپیک توکیو را در ژاپن پخش نخواهد کرد. همچنین آکیو تویودا، رئیس این شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک حضور نخواهد داشت.

گفته می‌شود این تصمیم برای جلوگیری از آسیب دیدن وجهه شرکت در میان مردم اتخاذ شده است. تویوتا موتور، بزرگترین شرکت خودروسازی ژاپن و جهان محسوب می‌شود.

بر اساس نظرسنجی‌ها، بیشتر مردم ژاپن نگران شیوع گسترده‌تر بیماری کووید-۱۹ همزمان با مسابقات المپیک در توکیو هستند. به همین دلیل، تویوتا اعلام کرد در کنار مردم خواهد بود و نه تنها در مراسم افتتاحیه حضور نخواهد داشت، بلکه هیچ تبلیغی نیز در رسانه های این کشور درباره المپیک انجام نخواهد داد.

یک سخنگوی تویوتا نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، دلیل اتخاذ این تصمیم‌ها را عدم حضور تماشاچیان در مسابقات المپیک توکیو عنوان کرد.

حدود ۶۰ شرکت ژاپنی ۳.۳ میلیارد دلار در بازی‌های المپیک توکیو سرمایه‌گذاری کرده اند که یک رکورد محسوب می‌شود. اما بعید به نظر می‌رسد آنها بتوانند با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده برای برگزاری این مسابقات، به سود سرشاری دست یابند. تنها امید آنها دریافت مبالغی مناسب از محل پخش بین‌المللی تلویزیونی مسابقات است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها